۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تهران » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 23220
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
  • ارسال توسط :
تهران در شرایط ناپایدار کرونایی است
تهران در شرایط ناپایدار کرونایی است

تهران در شرایط ناپایدار کرونایی است

قطع برق نگرانی‌هایی را در عرصه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران با تأکید بر ناپایداری شرایط تهران در مقابله با کروناویروس از فعالیت ۶۴ مرکز تجمیعی در حوزه واکسیناسیون در استان تهران خبر داد.

دکتر علیرضا زالی در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: در حالی که اعداد و ارقام نشان می‌دهد در همه حوزه‌ها از جمله بستری، فوت و میزان مراجعه‌های سرپایی کاهش داشته ایم، اما برخی نوسان‌های دلیلی بر ناپایدار بودن شرایط تهران است.
وی افزود: قطعا هر گونه ساده انگاری و خوش بینی آثار زیان باری بر تهران و گردش ویروس به استان‌هایی که به عنوان مبادی ورودی محسوب می‌شوند مرتبط است و اگر این استان‌ها در مبادی ورودی جهش‌های این ویروس را زمین گیر کنند مشکلات کاهش می‌باید.
زالی ادامه داد: تهران با شیب ملایمی در حال رسیدن به افول خیز چهارم است، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که زمان رسیدن به خیز چهارم نسبت به خیز‌های دوم و سوم با سرعت بیشتری انجام شده است.
فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران تأکید کرد: آمادگی کاملی خواهیم داشت و باید آمادگی‌های لازم را در بخش بهداشتی و درمانی برای مراحل بعدی فراهم کنیم.
وی در خصوص روند واکسیناسیون در استان تهران نیز گفت: ۶۴ مرکز تجمیعی در تهران ایجاد شده است که هر مرکز توانایی واکسینه کردن ۱۰۰۰ نفر در روز را دارد و قابلیت افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.
دکتر زالی درباره قطع برق و ایجاد مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: قطع برق نگرانی‌هایی را در عرصه بهداشتی و درمانی ایجاد کرده است. تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز هستند که این موضوع فشار مضاعفی را به بیمارستان‌ها تحمیل می‌کند علاوه بر این اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس نیز در حیطه بخش‌های پرخطر در مواجهه با نوسانات برقی هستند. برخی دستگاه‌ها نیز که قیمت گرانی دارند در نوسانات برق دچار مشکل می‌شوند.
وی گفت: علاوه بر این‌ها در حوزه واکسیناسیون زنجیره سرد از اهمیت بسزایی برخوردار است که همین موضوع موجب نگرانی‌هایی شده است. این نگرانی‌ها از طریق استاندار تهران به مسئولان حوزه برق انتقال داده خواهد شد.