۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بانکداری » قزوین
  • شناسه : 22392
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
  • ارسال توسط :
تملک واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک‌ها قابل قبول نیست
تملک واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک‌ها قابل قبول نیست

تملک واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک‌ها قابل قبول نیست

بانک‌ها باید به کارخانه‌دار مهلت دهند تا با تولید، طلب خود را پرداخت کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: بانک ها نباید واحد‌های تولیدی بدهکار را به عنوان طلب تملک کنند .

تملک واحد‌های تولیدی بدهکار به بانک‌ها قابل قبول نیست

به گزارش “وقایع خبری” ، علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به این که تملک واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها به عنوان طلب قابل قبول نیست، گفت: بانک‌ها باید به کارخانه‌دار مهلت دهند تا با تولید، طلب خود را پرداخت کند.

فولیان افزود: در  سال‌های گذشته بخشی از پرونده‌های مفتوح در دستگاه قضایی که تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به واحد‌های تولیدی بود، به شکایت بانک‌ها از مشتریانی برمی‌گردد که نتوانسته بودند سود و جریمه غیر متعارف وام اخذ شده از بانک را پرداخت کنند.

او اضافه کرد: این اختلاف در موارد متعددی منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی تسهیلات گیرنده، بیکاری کارگران و مصادره اموال به نفع بانک و مانع از رونق تولید شده  این درحالی است که با توجه به شرایط فعلی کشور به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید، یکی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود و باید به لحاظ قانونی و با پرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی از کارآفرینان حمایت کرد. 

وی در ادامه از تصویب برنامه «هماهنگی وایجاد رویه موثر در حمایت قضایی از تولید و سرمایه گذاری (اقتصاد مقاومتی)» در زمره برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین خبر داد و گفت: این برنامه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال جاری به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها  و هم چنین رویکرد دستگاه قضایی در حمایت از تولید، است  و در نظر دارد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، بخش خصوصی و فعالان این حوزه گامی مؤثر در جهت عارضه یابی مشکلات واحد‌های تولیدی و پیگیری پرونده‌های قضایی متشکله  و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها بردارد.