۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14374
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
  • ارسال توسط :
تلاش می‌کنیم تا آزمون سراسری را با دقت بیش تری  برگزار کنیم
تلاش می‌کنیم تا آزمون سراسری را با دقت بیش تری  برگزار کنیم
وزیر علوم:

تلاش می‌کنیم تا آزمون سراسری را با دقت بیش تری برگزار کنیم

۴۰۰ هزار نفر صندلی و کد رشته محل در دانشگاههای دولتی از طریق بدون کنکور پذیرش می شود.

منصور غلامی امروز در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد درباره برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: فضای جامعه در آموزش عالی حول محور برگزاری آزمون‌ها می‌گذرد. کنکور ارشد و دکتری برگزار شد و با تمام نقدها و تأییدها مراجع رسمی مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی، آزمون دکتری را ۸۶ درصد و ارشد را ۹۱ درصد منطبق با پروتکل‌های بهداشتی اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا آزمون سراسری را با دقت بیشتری برگزار کنیم، افزود: داوطلبان توجه کنند که ما تعداد زیادی رشته محل دانشگاهی داریم که نحوه پذیرش آنها از طریق بررسی سوابق تحصیلی است و نیازی به شرکت در آزمون نیست.

وزیر علوم گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اسامی رشته‌های بدون آزمون را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حدود ۴۰۰ هزار نفر صندلی و کد رشته محل در دانشگاههای دولتی از طریق بدون کنکور پذیرش می شود. ۲۰ درصد دوره های روزانه، ۴۵ درصد دوره های شبانه از این طریق دانشجو می پذیرند.

وزیر علوم با بیان اینکه پذیرش در ۹۸ درصد رشته های غیردولتی و آزاد از طریق بدون کنکور صورت می گیرد، گفت: داوطلبان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در این رشته ها پذیرش شوند. در مجموع ۹۱۲ هزار نفر داوطلب می توانند از این طریق وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: تراکم شرکت در آزمون در رشته های پزشکی است که رقابت در این رشته ها روی ۱۰۹ هزار صندلی صورت می گیرد. این رقم معادل کم تر از ۱۱ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاهها است. 

وی تأکید کرد: داوطلبان حتما توجه کنند که برای ورود به بسیاری از رشته ها نیازی به شرکت در کنکور سراسری ندارند و لازم نیست نگران شرکت در آزمون باشند. به جز آن دسته از افرادی که می خواهند در رشته های پرطرفدار شرکت کنند.

غلامی با اشاره به حذف کنکور نیز گفت: برای بحث کامل حذف کنکور هم برنامه ریزی شده که نیاز به هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.