۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 21372
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
  • ارسال توسط :
تقویت پویش‌های ” نه به سفر و دورهمی‌های نوروزی ” در استان قزوین
تقویت پویش‌های ” نه به سفر و دورهمی‌های نوروزی ” در استان قزوین

تقویت پویش‌های ” نه به سفر و دورهمی‌های نوروزی ” در استان قزوین

متأسفانه شاهد افزایش بی‌رویه مسافرت‌ها و تردد‌های بین شهری و دورهمی ها و تجمعات نوروزی در بین خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: پویش‌های نه به سفر و نه به دورهمی‌های نوروزی با هدف کاهش زنجیره ابتلا به ویروس کرونا باید در فضای مجازی استان تقویت شود.

به گزارش “وقایع خبری” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: در راستای فرهنگ سازی و رعایت اصول بهداشتی در این ایام، به ویژه پرهیز از سفر و دورهمی‌های عیدانه و فامیلی، رسانه‌های جمعی و فعالان فضای مجازی می‌توانند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کنند.

محمدحسین اسماعیلی گفت : با توجه به تعطیلات نوروزی و آغاز سال جدید، متأسفانه شاهد افزایش بی‌رویه مسافرت‌ها و تردد‌های بین شهری و همچنین دورهمی و تجمعات نوروزی در بین خانواده‌ها هستیم.

وی افزود : افزایش تعداد بیماران بستری شده به دلیل جا به جایی مسافران نوروزی در سطح کشور و دید و بازدیدها، نیازمند رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت : ممنوعیت سفر، دید و بازدید‌های نوروزی و تاکید بر خودداری از سفر، اجتناب از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها و عدم انجام دید و بازدید‌های حضوری توسط مردم، اطلاع رسانی مستمر و مداوم نکات بهداشتی، تقویت مسئولیت اجتماعی افراد در مبارزه با این ویروس، تبیین مستمر شرایط کشور از نظر شیوع ویروس و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از عادی انگاری شرایط در رسانه‌ها باید مورد تأکید قرار گیرد.

اسماعیلی افزود : بر اساس اعلام وزارت بهداشت، خوشبختانه استان قزوین در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و امید است با  رعایت اصول بهداشتی توسط افراد و شهروندان قزوینی در ایام نوروز و فروردین ماه، شاهد افول این بیماری در ماه‌های آینده باشیم.