۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 6556
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۱۶
  • ارسال توسط :
تقویت بوم گردی عشایر می تواند به رونق اقتصاد استان و کشور کمک کند
تقویت بوم گردی عشایر می تواند به رونق اقتصاد استان و کشور کمک کند

تقویت بوم گردی عشایر می تواند به رونق اقتصاد استان و کشور کمک کند

حفظ هویت و اصالت گذشته در گرو توجه به تقویت ظرفیت های فرهنگی کشور است.

استاندار قزوین گفت: با تقویت بوم گردی عشایر می توانیم ضمن حفظ فرهنگ و هویت غنی ایرانی به تقویت گردشگری و رونق اقتصاد و اشتغال کشور و استان کمک کنیم.

به گزارش  وقایع خبری و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ، هدایت الله جمالی پور در دیدار با کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور که در این دیدار عیسی قبادی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی استانداری، غیاثوند مدیر عشایر استان نیز حضور داشتند افزود : حفظ هویت و اصالت گذشته در گرو  توجه به تقویت ظرفیت های فرهنگی کشور است.

وی افزود: عشایر بخش مهمی از هویت فرهنگی کشور می باشند و از گذشته های دور در تولید و اقتصاد  کشور نقش آفرین بوده و هستند.جمالی پور خاطرنشان کرد: عشایر یک سرمایه بزرگ و ارزشمند برای فرهنگ و اقتصاد کشور محسوب می شوند که باید برای حفظ آنها تلاش کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: ظرفیت بزرگ عشایری در کشور بدلیل بی توجهی در گذشته و اتخاذ برخی سیاست های غلط از یک تولیدکننده موثر متاسفانه به یک مصرف کننده تبدبل شدند و به خاطر این تغییر رویکرد با دهها مشکل  روبرو شدیم.

وی افزود: عشایر انسان های قانع و سخت کوشی هستند که با سادگی و بی آلایشی با کمترین توقع و هزینه در تولید و  اقتصاد کشور نقش آفرین هستند.  

استاندار قزوین تصریح کرد: البته در سالهای اخیر برای هویت بخشی به عشایر اقدامات خوبی شده و می توان گفت عشایر خود را باور کردند و دیده شدند و نقش آنها هر روز پر رنگ تر شد و خوشبختانه این فرهنگ در حال انتقال به نسل جدید است.

وی اظهارداشت: خدمات دولت به عشایر موجب شده در حفظ اصالت و هویت عشایر کمک موثری شود و ما هم وظیفه داریم  از اصالت عشایر حفاظت کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد:  امروز در دنیا توریسم یک منبع بزرگ تولید ثروت شده و کشورها به سمت اقتصاد توریستی محور حرکت می کنند ما هم باید از ظرفیت عشایر برای توسعه گردشگری و تولید ثروت برای کشوراستفاده کنیم.

وی افزود: شایر ظرفیت بالایی برای درآمد زایی دارند و می توانند به اقتصاد کشور کمک کنند لذا ما باید به توریسم در حوزه عشایر توجه بیشتری کنیم و تلاش شود تا بوم گردی عشایر تقویت شود.
 
جمالی پور گفت: گردشگر خارجی امروز دنبال فرهنگ غنی ایران است و با ییلاق های خوبی که داریم از دشت و ظرفیت عشایر و طبیعت گردی می توانیم برای توسعه و رونق گردشگری استفاده کنیم و بدانیم این کار می تواند در اقتصاد کشور مفید باشد و به حفظ هویت فرهنگی ما هم کمک کند