۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » شهرداری » قزوین » مسکن
  • شناسه : 13385
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
  • ارسال توسط :
تغییر در شهرداری‌ها منطقی نیست
تغییر در شهرداری‌ها منطقی نیست

تغییر در شهرداری‌ها منطقی نیست

شهرداران لازم است با فرمانداران جلسات مستمر داشته باشند .

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با کنترل و نظارت بیشتر باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای نزدیک به مرکز استان جلوگیری شود.

هدایت الله جمالی پور عصر چهارشنبه در جلسه شهرداران و دهیاران استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد گفت : شهرداری‌های استان با همه مشکلات موجود در مدیریت بحران از جمله حادثه سیل و نیز کمک به آسیب دیدگان کرونا نقش مهمی ایفا کردند و جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: شهرداران لازم است با فرمانداران جلسات مستمر داشته باشند و مشکلات را مورد بررسی قرار دهند تا برای حل آن تدبیر شود که در این میان فصل مشترک مسائل شهرداری‌ها طرح جامع است که برای ساماندهی آن هم باید اقدام کرد.

وی بیان کرد: قولنامه ای بودن زمین‌های ۱۷ شهر در استان مشکلات جدی ایجاد کرده و راه و شهرسازی از پذیرش پرونده‌های فاقد سند مالکیت خودداری می‌کند که این چالش باید برطرف شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار داشت: قبلاً شهرداری‌ها برای زمین قولنامه ای مجوز نمی‌دادند اما در حال حاضر پروانه صادر می‌شود که در کمیسیون ماده ۵ پذیرفته نمی‌شود.

فرخزاد گفت: آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در استان افزایش یافته و در برخی شهرستان‌ها تا ۷۰ هکتار گزارش شده که بی توجهی به آن نگران کننده است.

وی گفت: در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید ریشه‌ای باشد تا بتوانیم این مشکل را کنترل کنیم و این چالش در شهرداری‌هایی که با سرپرست اداره می شده بیشتر دیده می‌شود.

فرخزاد یادآور شد: با سیاست‌های ابلاغ شده و. در مدت زمان باقیمانده از عمر شوراها باید با تثبیت مدیریت‌ها از تغییر شهرداران جلوگیری شود تا خدمت رسانی متوقف نشود.

وی اضافه کرد: در استانداری هیچ نظری در خصوص تغییر شهرداران استان نداریم و ثبات مدیریت تا پایان این دوره لازم است.

فرخزاد گفت: لایروبی رودخانه‌ها که از سیلاب جلوگیری می‌کند یک منبع درآمد برای شهرداری‌ها محسوب می‌شود که لازم است به افراد حقیقی و حقوقی مجوز برداشت شن و ماسه ندهیم و این درآمد به شهرداری‌ها داده شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: علیرغم ممنوع شدن جذب نیرو گزارشی‌هایی مبنی بر استخدام افراد در برخی شهرداری‌ها دریافت شده که باید از آن جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در تأمین زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی مسکن در برخی مناطق از جمله تاکستان مشکل داریم که این کمبود باید جبران شود.