۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » جامعه » نظام سلامت
  • شناسه : 16979
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
  • ارسال توسط :
تعداد قربانیان کرونا در کشور از ۴۲ هزار نفر گذشت
تعداد قربانیان کرونا در کشور از ۴۲ هزار نفر گذشت

تعداد قربانیان کرونا در کشور از ۴۲ هزار نفر گذشت

دیابتی ها نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند

وقایع خبری – دکتر سیما لاری افزود :  از دیروز تا امروز ۲۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۳۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۷۹ نفر از آنها بستری شدند.

با فوت ۴۸۲ بیمار جدید تعداد قربانیان کرونا از ۴۲ هزار نفر گذشت

  سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید، افزود: خوشبختانه تا کنون ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.   خانم لاری گفت:  ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.    

    سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا کنون پنج میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.   وی افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.  

دیابتی ها نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در هفته ملی مبارزه با دیابت هستیم، امسال این هفته در حالی برگزار می شود که شاهد مرگ بیماران دیابتی به علت کرونا هستیم، به طوری کلی بیماران مزمن مانند افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران در معرض خطرات بیماری کووید۱۹ هستند به طوری که در ایران حدود ۱۷٫۸ درصد فوتی های کووید۱۹ از بین بیماران مزمن است، بنابراین لزوم رعایت اصول بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و و پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و پرازدحام و نیز استرس و فشارهای روانی برای افراد مبتلا به بیماران مزمن ضروری است.

خانم لاری افزود: بیماران مزمن و افراد مبتلا به دیابت می توانند با نصب اپلیکیشن رایگان IEA برای دریافت خدمات پزشکی از وزارت بهداشت اقدام کنند.