۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » جامعه » قزوین
  • شناسه : 14795
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
  • ارسال توسط :
تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو میلیون نفر عبور  کرده است
تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو میلیون نفر عبور  کرده است

تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو میلیون نفر عبور کرده است

برای سال تحصیلی جدید امادگی خیلی بهتری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی داریم .

دکتر محمدحسین امید ،رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که به قزوین سفر کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران ضمن بیان عملکرد و برنامه های آتی این دانشگاه به سوالات خبرنگاران رسانه های استان پاسخ داد .

وی ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) از رسانه های استان به خاطر انعکاس اخبار دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در سالهای اخیر اهدافی را مشخص کرده بودیم که خوشبختانه به بیش از ۹۰ درصد اهداف ترسیم شده رسیدیم و هم‌اکنون در حال تدوین برنامه جدید برای دوره جدید هستیم.

این مقام عالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور سپس به برنامه های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: چهار سال پیش هیچکدام از مراکز علمی کاربردی دارای اساسنامه نبودند اما امروز تمام مراکز غیر دولتی علمی کاربردی دارای اساسنامه هستند و این به معنای ثبات در مراکز است.

وی تصریح کرد:گام بعدی ما تثبیت اساتید بود و در حالی که بیش از  ۹۳ هزار مدرس بدون ارزیابی دارای کد تدریس بودند امروز همه مدرسان در قالب طرح ساماندهی ارزیابی شده و امروز حدود ۲۵ هزار مدرس ارزیابی شده در این مرکز تدریس می‌کنند.

دکتر امید اظهار کرد: تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی دیگر به مانند قبل ساده نیست و بر اساس شاخصه های قابل قبولی انجام می شود.

وی افزود: در اخرین فراخوان جذب مدرس که در سال گذشته انجام شد بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت ۲هزار و ۲۰۰ نفر و معادل ۵ درصد داوطلبین موفق به اخذ درجه تدریس شدند.

دکتر امید با اشاره میانگین سنی ورودی های دانشگاه جامع تصریح کرد: امسال میانگین سنی ورودی‌های دانشگاه کاهش پیدا کرده و به زیر ۲۸ سال رسیده و باز پایین تر خواهد آمد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربرد یادامه داد: در گذشته برای جذب دانشجوی شاغل سهمیه اختصاص داده شده بود اما از سال آینده اینگونه نیست و افراد دارای شرایط مناسب در این دانشگاه ثبت نام می‌کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگاران گفت: به زودی در راستای ارتباطات بین‌‌المللی تبادل دانشجو  با یکی از دانشگاه‌های آلمان انجام خواهد شد و تعدادی از دانشجویان در حوزه صنعت به این دانشگاه آلمانی اعزام خواهند شد.

دکتر امید گفت: تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو میلیون نفر عبور کرده و در حال حاضر نیز نزدیک به ۲۵۰ هزار دانشجو داریم که در ۶۰۰ مرکز در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی این دانشگاه افزود: تا قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی نداشتیم اما از روز ۱۶ فروردین آموزشهای مجازی را شروع کردیم و برای سال تحصیلی جدید امادگی خیلی بهتری برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی داریم و مصمم هستیم این کلاس‌ها در دوره پساکرونا نیز ادامه یابد.