۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 6679
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
  • ارسال توسط :
تعداد دانشجویان بازداشتی کمتر از انگشتان یک دست است
تعداد دانشجویان بازداشتی کمتر از انگشتان یک دست است

تعداد دانشجویان بازداشتی کمتر از انگشتان یک دست است

خرید و فروش مشروبات الکلی اسلحه و غیره در سایت ها ممنوع و وصف مجرمانه دارد.‌

غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه در پانزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشکر از مردم بصیر و انقلابی جهت برگزاری راهپیمایی های مردمی که موجبات ناامیدی دشمن را فراهم کرد با اشاره به شهادت برخی از نیروهای مدافع امنیت گفت: این ها کار تعدادی از اغتشاش گران بود که وابستگی آنها به برخی خارج نشین ها بود.

اسماعیلی ادامه داد: از همان ابتدا ریاست قوه قضائیه دستور دادند اقدامات عاجلی از ناحیه مسئولان در جهت تفکیک و تعیین تکلیف بازداشت شدگان انجام شود. در راستای تحقق این امریه ،  مسئولان قضایی در محل حضور بازداشت این افراد حاضر و گفتگو کردند که با اجرای این برنامه ها اکثر بازداشت شدگان حوادث اخیر آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی های ما از روزهای اغتشاشات به حداقل رسیده است.

وی در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشتی در حوادث اخیر گفت: تعداد دانشجویان بازداشتی کمتر از انگشتان یک دست است. با توجه به نگاهی که  ریاست قوه قضاییه دارد قرار شده است این پرونده ها ویژه تر رسیدگی شود. امروز جمعی از سیاسیون ما از سفره دانشجویان ارتزاق می کنند و خواسته آنها این است که بازداشتی در میان دانشجویان داشته باشیم تا از این کلاه برای خود نمد درست کنند.

وی در خصوص تعداد مجروحان و کشته شدگان حوادث اخیر گفت: اسامی و آمار غیر واقعی در این رابطه از سوی برخی رسانه های خارجی مطرح شده است و در فتنه ۸۸ هم کشته سازی صورت گرفت؛ به عنوان مثال برای سعیده پورآقایی هم مجلس ترحیم گرفتند در حالی که این فرد زنده بود. در این حوادث اخیر هم شاهد بودیم فردی که مسموم شده بود در بین کشته شدگان بود. بخش زیادی از کشته شدگان از سوی اراذل و اوباش جان باختند.  خیلی از تیر خوردگان در بیمارستان ها اکنون تایید می کنند که از ناحیه اشرار تیر خوردند. ما امروز مدعی هستیم که تعدادی از کشته شدگان از سوی اشرار کشته شدگان و رسانه ها و دشمنان اکنون آمارسازی می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اخیر برخی از افراد در حوادث اخیر مصداق محاربه است؟ گفت: اعمال مجرمانه منتسب به هر فرد را ابتدا رکن مادی آن را بررسی می کنیم و ببینیم عمل به فرد منتسب هست یا خیر.  بر اساس اسناد پرونده و مدارک نتیجه می گیریم و در رابطه با اتهام آنها پیش داوری نمی کنیم و این قاضی است که رسیدگی می کند.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پولشویی در گلستان گفت : ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی باند بازداشت هستند . این باند ۳۰۰ عضو دارد و مبلغ مطرح شده بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.۱۵۳نفر ممنوع الخروج شدند و سی کیلو شمش و چهار خودروی لوکس و ده ملک و یه زمین کشاورزی را از اعضا توقیف کردیم.البته املاکی هم در افغانستان و قبرس از اعضا شناسایی شدند.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پرهام آزاد شهر گفت: رای این پرونده صادر و در شعبه ویژه مفاسد اقتصادی گلستان رسیدگی شد. این شرکت یک شرکت خودرویی بود و تخت عنوان پیش فروش خودرو در استان های مختلف اموال جمع زیادی از مردم شاکی بودند. در این پرونده سید احمد میر محمدی فرزند حسن به ۲۰ سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی و رد مال محکوم شده است. مهدی قوانلو به عنوان مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به بیست سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی  وضبط اموال محکوم شده است. نادر قوانلو علاوه بر رد مال به ده سال حبس و ده ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده است. ۲هزار و ۹۱۸ شاکی و مالباخته داشتیم.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص نتیجه رسیدگی به پرونده مشهور به پرونده آمدنیوز گفت: این پرونده گستردگی زیادی دارد البته اطلاعات خوبی بدست آمده است. در دسترسی به متهم پرونده اقدام بی‌نظیری رخ داد و در جمع آوری اطلاعات هم کار بزرگی در حال انجام است. انبوهی از اطلاعات در اختیارمان است و اطلاعات سپاه که کاشف پرونده است مشغول بررسی آنها است.

اسماعیلی در خصوص پاداش هنگفت به هیات مدیره بانک کشاورزی گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم ببینیم آنطور که می گویند اشتباه تایپی است یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص تخلفات سایت دیوار از جمله فروش مشروبات الکلی و اعلام پلیس مبنی بر اینکه پرونده به شوراهای حل اختلاف ارسال شده است، گفت: خرید و فروش مشروبات الکلی اسلحه و غیره در سایت ها ممنوع و وصف مجرمانه دارد.‌ موضوع در صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیست و در صلاحیت دادسرا است‌. گاها موردی پرونده‌ها به شورا می‌رود و سپس به مرجع مربوطه می‌رود اما اصل ادعای ارسال جای بررسی دارد.‌ قویا اعلام می کنیم این مسایل جرم است.

غلامحسین اسماعیلی در  خصوص آخرین وضعیت پرونده پسر یکی از وزاری سابق و مستعفی گفت: اصل خبر را تایید می کنیم که این بازداشت انجام شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: این فرد تنها نیست و چهار نفر دیگر مرتبط با این پرونده در بازداشت هستند و کار رسیدگی به این پرونده در حال انجام است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره این که گفته شده فرماندار شهر قدس به دلیل اظهاراتش مبنی بر این که دستور تیراندازی را داده بازداشت شده است. آیا خبر بازداشت صحت دارد؟ به چه اتهامی بازداشت شده ؟ آیا او حق داشته که  دستور تیراندازی بدهد؟ گفت: بازداشت او صحت ندارد. اینکه چنین حرفی را زده را نمی دانم از  مقامات مربوطه بپرسید.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره مطرح شدن نقش داماد وزیر اطلاعات در دادگاه علی دیواندری گفت: فعلا این پرونده را رسیدگی می‌کنیم و قضاوت و داوری ما در پایان این پروند مشخص خواهد شد. در این پرونده دادگاه علنی برگزار می‌شود و درباره افرادی که نام بردید فعلا کیفرخواستی صادر نشده است و اینکه خارج از این پرونده، پرونده‌ای در دادسرا دارند یا خیر، اطلاع ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص محیط بان کرمانی که حکم قصاصش اخیراً اجرا شده است نیز گفت: بازداشت این فرد ارتباطی با حوزه مستقیم فعالیت وی نداشته است. محیط بانان مورد حمایت دستگاه قضا هستند اما این فرد محیط بان بود و مشکوک شده بود به کسی که در محیط زیست اقدامات مجرمانه کرده است.

اسماعیلی گفت: این فرد سپس با آن فردی که به او مشکوک شده بود مشاجره کرده و اسلحه سازمانی خود را استفاده و با اصابت یک تیر باعث کشته شدن فرد شده است.پس از تشکیل پرونده قتل عمد محرز شد و محیط بان محکوم به قصاص شد و چاره ای جز اجرای قانون  و حکم صادر شده نداشتیم.