۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تهران » جامعه » حوادث
  • شناسه : 13145
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۲۴
  • ارسال توسط :
تعدادکشته های درمانگاه سینااطهر به عدد ۱۵ نفر رسید
تعدادکشته های درمانگاه سینااطهر به عدد ۱۵ نفر رسید

تعدادکشته های درمانگاه سینااطهر به عدد ۱۵ نفر رسید

دادستان تهران: به طور دقیق فعلاً نمی‌شود امار را اعلام کرد.

شامگاه سه شنبه و در پی انفجار گاز در درمانگاه «سینا اطهر»، پایین‌تر از میدان قدس، کوچه «ماهروزاده» ، بخشی از درمانگاه دچار حریق و بخشی از ساختمان آن نیز فرو ریخت .

مجتبی خالدی در همان دقایق اولیه و در خصوص این حادثه به خبرنگاران می گوید : ۲۵ نفر در زمان حضور حادثه در محل حضور داشته اند که ۱۳ نفر آنان شامل ۱۰ خانم و سه آقا فوت کردند اما ساعاتی بعد تعداد کشته های این انفجار و آتش سوزی ۱۵نفر اعلام شد اما منصور درجاتی ، مدیرکل بحران استانداری تهران در مورد تعداد کشته ها و مصدومین معتقد است :در مورد تعداد تلفات باید صبر کنیم تا آمار دقیق اعلام شود، اما تاکنون شش مصدوم در این حادثه قطعی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم به دنبال انتشار شایعاتی در حوزه پزشکی هسته ای در این مرکز به خبرگزاری ها گفت: در این مرکز سینا اطهر فعالیتی در حوزه پزشکی هسته‌ای انجام نمی‌شده و فرضیه وجود مواد رادیواکتیو در آن رد می‌شود.

وی افزود: با این حال همکاران این موضوع را بررسی کردند و به همین نتیجه رسیدند.

القاصی مهر، دادستان تهران هم در خصوص تعداد کشته‌ها گفت: به طور دقیق فعلاً نمی‌شود امار را اعلام کرد. براساس اخرین جستجو با توجه اینکه بازپرس جناحی ما در صحنه حضور دارد و در ساختمان در حال جستجو هستند. ۱۹ نفر فوت کردند که مرگ یک نفر قطعی نشده است.وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۴ نفر مرد هستند.

دادستان مهر افزود: عوامل قضائی، شهرداری، امداد و نجات، در حال پاکسازی صحنه هستند و اجسادی هم که تاکنون یافت شده به پزشکی قانونی منتقل شده اند تا با بررسی اقدامات پزشکی درخصوص علت فوت انها اظهار نظر شود.

سخنگوی دولت بلافاصله حادثه دلخراش انفجار کلینیک درمانی سینا اطهر را تسلیت گفت و بر رسیدگی کامل و درمان مصدومان این حادثه تاکید کرد؛ «علی ربیعی» سحرگاه چهارشنبه عنوان کرد: «عوامل امداد و نجات و درمان اعم از آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر از دقایق اولیه به سرعت مشغول نجات حادثه‌دیدگان و جلوگیری از گسترش ابعاد حادثه بودند».  

وی اضافه کرد: اعضای دولت از اولین دقایق وقوع حادثه روند امدادرسانی را پیگیر بودند و مدیران ارشد وزارت بهداشت، استانداری و شهرداری تهران و دیگر عوامل امدادی و انتظامی سریعا در محل حادثه حضور پیدا کردند و بر حسب وظیفه بر روند امدادرسانی نظارت داشتند.‌