۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی
  • شناسه : 6599
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
  • ارسال توسط :
تصویب و ابلا غ طراحی شهری، بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی
تصویب و ابلا غ طراحی شهری، بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی

تصویب و ابلا غ طراحی شهری، بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی

این طرح از طریق به کارگیری تمهیدات شهرسازی نوین و مدیریت ترافیک تهیه شده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پس از مطرح شدن طرح محله بلاغی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ابلاغ آن توسط معاون وزیر راه و شهرسازی به استان، طرح توسط استانداری برای اجرا ابلاغ گردید.

به گزارش ” وقایع خبری “ و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،  ابراهیم مبارک قدم با اعلام این خبر گفت: توجه به موضوع پیاده محوری و وجود عرصه های همگانی منطبق بر ویژگی های فرهنگی ، مذهبی و رفتارهای اجتماعی، از ویژگی های شهرهای مهم تاریخی محسوب می گردد .

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: همخوانی، یکپارچگی، پیوستگی و ارتباطات ارگانیک بین محلات و مراکز و همسایگی آنها نیز یکی دیگر از ویژگی های شهرهای مهم تاریخی به شمار آمده و محفوظ داشتن هویت های تاریخی، ضمن ارتقای کیفیت های محیطی، از ابعاد مهم معاصرسازی و بازآفرینی شهرهای تاریخی می باشد .

مدیر کل راه و شهرسازی گفت: توجه به هویت فرهنگی تاریخی و لزوم حفظ یکپارچگی و انسجام و احیا این بافتها در شهر قزوین، از جمله دلایل ابلاغ این طرح می باشد.

وی افزود: در راستای عمل به مصوبات شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، قراردادی با عنوان طراحی شهری بهسازی و تجدید حیات محله بلاغی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران با مهندسین مشاور دانشگاه شهید بهشتی منعقد گشت.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان بیان داشت: به واسطه وجود آثار تاریخی بسیاری از جمله مسجد مدرسه حیدریه ، عمارت سردار مفخم و گرمابه بلاغی و ضرورت امکان ارتباط بین این آثار از طریق تمهیدات کالبدی، طرح مربوطه در راستای بهره گیری مناسب از فرصت های موجود و تقویت گرشگری فرهنگی تهیه گردید.

مبارک قدم بیان داشت: همچنین مطالعات ویژه در راستای حل مسائل ترافیکی شهر با اولویت استفاده بهینه از ظرفیت خیابان های موجود و رویکرد حمل و نقل عمومی و پیاده محوری تهیه شده است.

وی بیان داشت: این طرح از طریق به کارگیری تمهیدات شهرسازی نوین و مدیریت ترافیک و در عین حال اصلاح تجربه بازگشایی محور شهید انصاری غربی تهیه شده است.

به گفته مبارک قدم پس از مطرح شدن این طرح در جلسه شورایعالی و ابلاغ آن توسط معاون وزیر به استان، طرح توسط استانداری جهت اجرا ابلاغ گردید.