۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » خانواده » خدمات اجتماعی
  • شناسه : 39362
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
  • ارسال توسط :
تشویق به فرزندآوری با الگوی مناسب مسکن ایرانی فراهم می‌شود
تشویق به فرزندآوری با الگوی مناسب مسکن ایرانی فراهم می‌شود

تشویق به فرزندآوری با الگوی مناسب مسکن ایرانی فراهم می‌شود

فرهنگ و رفتار مردم بر روی فضاو مکان تاثیرگذار است.

فرزانه فرشید نیک دبیر همایش خانه، خانواده و محله گفت: این همایش با همکاری و حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد شد و مهم‌ترین وظیفه و ماموریت این شورا بررسی و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگ کشور به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف فرهنگ و ارائه راه حل های مناسب و برنامه ریزی و هدایت فرهنگ عمومی کشور است.

فرشید نیک افزود: به همین منظور برای نخستین بار ورود به حوزه معماری به همت شورای فرهنگ عمومی کشور با رویکرد فرهنگی صورت گرفت و در دوره اخیر به شکل ویژه ای جایگاه معماری از نظر فرهنگی بسیار پررنگ شد.

وی اصلی ترین هدف از برگزاری همایش خانه، خانواده و محله را کاهش این گسست بین حوزه نظر و عمل دانست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، خانواده را نخستین نهاد اجتماعی فرهنگ ساز دانست و افزود: این خانواده است که تربیت و رشد فرزندان در آن شکل می گیرد در چند سال اخیر تاکید ویژه بر افزایش فرزندآوری شده که نقش زنان در این میان بسیار مهم است، مسکن اگر الگوی مناسبی داشته باشد رشد فرزندان در فضای مطلوب شکل خواهد گرفت.

دبیر همایش خانه، خانواده و محله بر اهمیت و ضرورت تاثیرگذار بودن فضا بر افراد و روابط اجتماعی تاکید کرد و گفت: فرهنگ و رفتار مردم بر روی فضاو مکان تاثیرگذار است، نمی توان بدون توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی افراد اقدام به طراحی مسکن کرد. ما هنوز نتوانسته ایم الگویی مناسب مسکن ایرانی ارائه بدهیم.

فرشید نیک افزود: سلسله نشست هایی برگزار شده است و تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت و قرار است روز ملی معماری در دوم اردیبهشت سال آینده این همایش برگزار شود.