۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بازار » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 13253
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۲۸
  • ارسال توسط :
تشدید نظارتهای دامپزشکی قزوین در راستای قطع زنجیره انتقال کرون
تشدید نظارتهای دامپزشکی قزوین در راستای قطع زنجیره انتقال کرون

تشدید نظارتهای دامپزشکی قزوین در راستای قطع زنجیره انتقال کرون

مردم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

در شرایط کرونایی نظارتهای بهداشتی نظارتهای دامپزشکی بر رعایت اصول بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی با شدت و جدیت بیشتری صورت می پذیرد .

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود : با تشدید نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان در شرایط کنونی که بیماری کرونا در حال افزایش می باشد و با هدف ارتقاء سطح سلامت و بهداشت فرآوردهای خام دامی مصرفی، بازدیدهای نظارتی دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

دکتر مهدی جلوخانی بیان داشت: با توجه به اهمیت اصل پیشگیری در جلوگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی در رستورانها و مراکز عرضه گوشت قرمز و مرغ و ماهی الزامی بوده و هر گونه قطعه بندی مرغ در فروشگاه ها ممنوع می باشد.

جلوخانی همچنین ضمن اعلام سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ برای ارائه گزارش تخلفهای احتمالی در مراکز عرضه و رستورانها و …، از عموم مردم خواست : در هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ به شرایط ارگانولیپتیکی ( ظاهری)، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء آنها توجه کرده و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در پایان از واژگون شدن کامیون حامل حدود ۳تن مرغ در محور قزوین به تهران خبر داد که پس از نمونه برداری و انجام آزمایشهای لازم توسط دامپزشکی، محموله مذکور غیر قابل مصرف تشخیص و کل محموله معدوم شد.