۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » شهرنشینی و شهروندی » فعالیتهای دینی » قزوین
  • شناسه : 14771
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
  • ارسال توسط :
ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی  می‌شود
ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی  می‌شود

ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی می‌شود

انسان‌های آزاده برده پول، قدرت، شهرت و شهوت نیستند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی سه شنبه شب در مراسم تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز و تجلیل از پیر غلامان حسینی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، خانواده شهید چگینی و نویسنده کتاب زندگینامه ایشان و مدیران شهری در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: تقدیر از پیرغلامان حسینی و معماران قدیمی مسجد ساز اقدامی ارزشمند از سوی مجموعه مدیریت شهری است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی از پیر غلامان حسینی به عنوان سربازان فرهنگی یاد کرد که همواره در مسیر ترویج نهضت حسینی و شعائر الهی گام برداشته اند.

آیت الله عابدینی در ادامه سخنانش تعظیم شعائر الهی را موضوع مهمی دانست و گفت: ترویج شعائر الهی در جامعه موجب کاهش فساد و تقویت نشاط معنوی می‌شود.

وی بر اهمیت ترویج شعائر الهی و مصداق‌های آن نظیر جوانمردی، مردانگی، آزادگی، عزت نفس و … تاکید کرد و از تمامی اهالی قلم، فرهیختگان، نخبگان و عموم مردم از هر طریقی که برایشان میسر است، خواست تا شعائر الهی و اهداف عالی نهضت حسینی را ادامه دهند.

آیت الله عابدینی در ادامه به محورهای قیام اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود می‌فرمایند: “من برای اصلاح امور جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم” و یکی از مباحث مهمی که حضرت مطرح کردند مسئله امامت و ولایت بود.

وی اضافه کرد: امروز باید هر کسی با هر امکاناتی که دارد، در جهت تحقق این سیره تلاش کند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر همین موضوع امامت و ولایت است، چراکه خداوند موضوع ولایت امیرالمومنین را نبأ عظیم و از نماز هم واجب تر معرفی کرده است.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قزوین دارای سرمایه‌های اجتماعی و علما و مردان بزرگی است که می‌توان از وجود ارزشمند آنها در مسیر تعظیم شعائر الهی و حسینی بهره‌های فراوانی برد.

وی خاطرنشان کرد: تعزیه خوانان، پیرغلامان، اهالی قلم، معماران و… همه باید در جهت ترویج شعائر الهی و اهداف نهضت حسینی گام بردارند و در جهتی حرکت کنند که آگاهی مردم در خصوص اینکه امامت چیست و طاغوتی کیست را افزایش دهند.

امام جمعه قزوین با اشاره به مسئله مهم آزادگی و حُریت، افزود: انسان‌های آزاده برده پول، قدرت، شهرت و شهوت نیستند و برکت و خیرات رفتار جوانمردانه آنان شامل حال عموم مردم می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: شهید قدرت الله چگینی در حفظ و ترویج شعائر الهی بسیار کوشید و مجالس حسینی این شهید بزرگوار در آن زمان یکی از پرمحتواترین مجالس حسینی بود.