۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » جامعه » قزوین
  • شناسه : 12819
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
  • ارسال توسط :
تخلفات قوه قضائیه تنها در بین یک درصد از  قضات و کارکنان اتفاق می‌افتد
تخلفات قوه قضائیه تنها در بین یک درصد از  قضات و کارکنان اتفاق می‌افتد
رئیس کل دادگستری استان قزوین :

تخلفات قوه قضائیه تنها در بین یک درصد از قضات و کارکنان اتفاق می‌افتد

ما با فساد مخالفیم چرا که از مرز قانون گذشته و به حقوق مردم تعرض شده است .

وقایع خبری – در آستانه هفته قوه قضائیه حجت الاسلام قدرتی ؛ رئیس کل دادگستری ، محمد قاسمی ؛ دادستان، علیخانی ؛بازرس کل، محبی ؛ معاون دادگستری و حیدری، معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان قزوین با خبرنگاران رسانه‌های استان قزوین گفت و گو کرده و مهمترین فعالیت‌های قضائی انجام شده در محاکم قضائی استان قزوین را تشریح کردند .

حجت الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت : این روز‌ها استکبار جهانی و نظام مادی گرای غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند حتی در برخورد با ملت‌های خودشان همه چیز را زیر پا می‌گذارند.

انقلاب اسلامی با هدایت‌های رهبری در برابر فساد خواهد ایستاد

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد : در سال جهش تولید، حجم عظیم ورودی پرونده ها، مبارزه با فساد، رانت خواری و حیف و میل بیت المال که از خواسته‌های مردم است در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته است.

وی افزود: پس از انتساب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به سمت ریاست قوه قضائیه، اجرای سیاست‌های تحول و برخورد با مفاسد و مفسدان در همه بخش ها، این امید را در ملت ایران ایجاد کرده است و این حقیقت را یادآوری می‌کند که انقلاب اسلامی با همه کمبود‌ها مسیر خودش را می‌رود و ما هم در مسیر عدالت ناب محمدی هر آنچه که مشکل ساز باشد را دنبال می‌کنیم.

ایم مقام عالی قضایی افزود: موضوع مطالبه گری مبارزه با فساد باید طوری باشد که برخی از این موارد سوء استفاده نکنند و فساد مدیر مجموعه‌ای را به انقلاب اسلامی نسبت ندهند که این موضوع ناشی از خبائث دشمنان است.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه ما با فساد مخالفیم چرا که از مرز قانون گذشته و به حقوق مردم تعرض شده است، تصریح کرد: ما بدون تعارف با جریان فساد برخورد می‌کنیم و این موضوع برای دشمنان نظام مأیوس کننده خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه تخلفات قوه قضائیه تنها در بین یک درصد از قضات و کارکنان اتفاق می‌افتد گفت: سال گذشته با ١٢٠ نفر از افراد و کارکنان قوه قضایئه برخورد شد که چند نفر هم از استان قزوین بوده است.   رئیس کل دادگستری استان گفت: در سال رونق تولید، ۵۶ شرکت و واحد تولیدی استان قزوین مورد حمایت قضایی قرار گرفتند و برای حل مشکلات آن‌ها تلاش شد.

وی افزود: اگر این حمایت قضایی و اجرایی از واحد‌های تولیدی استان در سال گذشته صورت نمی‌گرفت احتمالا بسیاری از واحد‌های تولیدی استان با مشکل مواجه شده و بیش از پنج هزار کارگر تعدیل یا اخراج می‌شدند.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: امیدواریم امسال که مزین به سال جهش تولید است با کمترین مشکل کارگری در استان روبه رو باشیم و بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها گام‌های بلندی را برای حل مشکلات صنایع استان و تحقق شعار سال برداریم.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص پرونده زمین‌های هفت سنگان نیز گفت: موضوع هفت سنگان جدی است و در خطبه‌های نمازجمعه نیز مطرح شده و، چون روند رسیدگی به پرونده برای حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قانع کننده نبوده و با توجه به اینکه ۱۵ نفر از همکاران قضائی در گذشته از این زمین‌ها خریداری کرده‌اند برای اینکه شائبه‌ای ایجاد نشود، پرونده حقوقی و کیفری هفت سنگان را به تهران ارسال کردیم تا بدون هیچ نگرانی و شبهه‌ای بررسی شود و سئوال برانگیز نباشد.

این مقام قضایی ادامه داد : این پرونده هم اینک در تهران مطرح است و حجت الاسلام رئیسی قاضی ویژه برای رسیدگی به آن تعیین کرده‌اند و همه باید منتظر نتیجه پرونده باشیم و بعد از صدور رأی قطعی همه آن را بپذیریم.

حجت الاسلام قدرتی گفت: هر دو طرف مدعی هستند اسنادی دارند هرچند برخی فراتر عمل می‌کنند، اما کسی حق ندارد فراتر از قانون رفتار کند و ما همه وظیفه داریم در زمان تخصصی و تخلف فقط به قانون پناه ببریم.

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر از متهمان پرونده هفت سنگان، همکاران قضایی استان هستند برای رسیدن به نتیجه اغنا کننده، پرونده به تهران ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: در فضای مجازی به این موضوع خیلی پرداخته شد، اما همه باید منتظر حکم قاضی باشیم و کسی حق ندارد فضا سازی کند و وضعیت بررسی را زیر سوال ببرد.

حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : عید امسال با توجه به شیوع کرونا و دستور رئیس قوه قضائیه، یک هزار و ۴۵۰ نفر از زندانیان استان به مرخصی رفتند که اقدام مؤثری در پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش جمعیت کیفری استان قزوین بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک حدود سه هزار زندانی در زندان‌های استان قزوین حضور دارند که از این تعداد ۱۸۸ نفر بی سواد، ۲ هزار و ۱۸۰ نفر زیر دیپلم و ۷۰۶ نفر دیپلم هستند و اگر سطح سواد و دانش آن‌ها بالا برود در کاهش جرایم بسیار مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام قدرتی در پایان به برنامه‌های هفته قوه قضائیه در استان اشاره کرد وگفت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، بازدید از حوزه‌های قضایی استان و افتتاح شورای حل اختلاف طارم از جمله برنامه‌های ما در هفته جاری خواهد بود.