۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » شهرنشینی و شهروندی » قزوین
  • شناسه : 567
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
  • ارسال توسط :
تخصیص آب شاهرود از مطالبات مهم استان قزوین است
تخصیص آب شاهرود از مطالبات مهم استان قزوین است

تخصیص آب شاهرود از مطالبات مهم استان قزوین است

وجود نیروگاه برق شهیدرجایی و تاثیر آن در آلودگی هوا همیشه یکی از دغدغه های مردم است.

علی فرخ زاد در جلسه ای که با حضور اردکانیان وزیر نیرو ،زاهدی  استاندار ودیگر مسئولین برگزار شد،با بیان این که برخورداری از آب در حوزه تولید، کشاورزی، اشتغال و طرح‌های مختلف اقتصادی نقشی انکارناپذیر دارد، گفت: تخصیص ۲۵ میلیون مترمکعب آب از رودخانه شاهرود، یکی از مطالبه های مهم استان است و نقش تاثیرگذاری در کشاورزی برای ساکنین اطراف شاهرود خواهد داشت. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات ما در بافت های فرسوده شکستگی لوله های آب است که هزینه های زیادی را به مردم و دولت تحمیل کرده است و به همین منظور طرح اصلاح شبکه های توزیع آب در این مناطق درحال انجام است.

فرخ زاد استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب شهرها را بسیارمهم دانست و گفت: اگر بتوانیم از پساب های تصفیه خانه شهر ها با رعایت درجه بندی در کشاورزی استفاده کنیم  مشکل تامین آب کشاورزی و بالاخص آبیاری باغستان های سنتی  تا حدزیادی مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود نیروگاه برق شهیدرجایی و تاثیر آن در آلودگی هوا همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده است تاکید کرد:  میبایست استفاده  سوختهای آلاینده ازت و گازوئیل در این نیروگاه به صفر برسد و برای رفع نگرانی مردم  نقش نیروگاه در افزایش آلودگی هوا و تاثیرات آن بر شرایط اقلیمی توسط کارشناسان بررسی و گزارشات آن از طریق رسانه ها در اختیار عموم قرار گیرد.

وی در این جلسه راه اندازی پست برق به  معلم کلایه راضروری برشمرد و تاکید نمود:همچنین احداث پست برق شهرک انرژی و ایجاد پست و خط انتقال برق مهرگان  باید  در اسرع وقت انجام شود.