۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 11277
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
  • ارسال توسط :
تحریم‌ها نشان داد که باید به ظرفیت داخلی اتکا کنیم
تحریم‌ها نشان داد که باید به ظرفیت داخلی اتکا کنیم
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین :

تحریم‌ها نشان داد که باید به ظرفیت داخلی اتکا کنیم

با تأمین مواد اولیه برای تولید ماسک و گان آماده شده‌ایم تا در صورت تداوم بیماری نسبت به تولید ماسک اقدام کنیم.

اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری عصر یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی با درک شرایط حساس کنونی وارد مشارکت در امور خداپسندانه شده و با تأمین اقلام بهداشتی، ماسک، محافظ گان، مواد ضد عفونی کننده به کمک نیازمندان شتافته است.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته ۲ هزار بسته به ارزش هر بسته ۲۰۰ هزار تومان میان نیازمندان توزیع شده و علاوه بر این تجهیزات پزشکی تهیه شده به همراه یک دستگاه فوق پیشرفته ضد عفونی کننده و دستگاه مدرن ونتیلاتور نیز از سوی اتاق بازرگانی استان به بیمارستان‌های قزوین اهدا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: اجرای طرح «نان مهربانی» با فعال شدن ۲۸ نانوایی صلواتی از دیگر اقدامات انجام شده با همکاری بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآور شد: با تأمین مواد اولیه برای تولید ماسک و گان آماده شده‌ایم تا در صورت تداوم بیماری نسبت به تولید ماسک اقدام کنیم.

بخشنده گفت: با فرمان رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه فعالان اقتصادی هم احساس تکلیف کرده و وارد مشارکت شده‌اند و امیدواریم در این حماسه ما نیز سهمی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی خیلی تنها مانده و استکبار غرب حتی اجازه نمی‌دهند ماسک و دارو تهیه کنیم و ادعای دفاع از حقوق بشر هم دارند که مضحک است و باید چهره واقعی آنها را شناخت و تلاش کرد روی پای خود بایستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اضافه کرد: این تحریم‌ها نشان داد که باید به ظرفیت داخلی اتکا کنیم و با بهره گیری از همه امکانات انسانی و صنعتی برای تأمین نیازهای خود به اقلام بهداشتی عزم جدی داشته باشیم.

بخشنده بیان کرد: هدف گذاری ما جمع آوری کمک‌های بخش خصوصی تا ۴۰ میلیارد تومان است تا بتوانیم ۱۵۰ هزار بسته حمایتی برای حدود ۶۰۰ هزار نفر را تهیه و توزیع کنیم.

وی با ارائه چند پیشنهاد برای جذب بیشتر خیرین و فعالان اقتصادی در طرح کمک مومنانه گفت: در برنامه ۵ ساله پنجم واحدهای تولیدی و عضو اتاق یک در هزار فروش خود را به اتاق پرداخت می‌کردند که در برنامه ششم این مصوبه حذف شد لذا پیشنهاد داریم مصوب شود کسانی که کمک خیرخواهانه انجام می‌دهند پرداخت آنها در هزینه‌های قابل قبول اداره مالیاتی با تأیید استانداری قبول شود.

بخشنده اضافه کرد: درخواست ۴ میلیارد تومان وام از بانک داریم تا بتوانیم در این طرح مشارکت بیشتری داشته باشیم.

وی از شیطنت برخی افراد در فضای مجازی برای دلسرد کردن خیرین انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که به مشارکت همه مردم برای برگزاری آبرومندانه رزمایش کمک مومنانه نیازمندیم جو سازی و زیر سوال بردن کمک‌ها غیر اخلاقی است و نا امید کردن مردم کار پسندیده‌ای نیست.

بخشنده تصریح کرد: ارائه اطلاعات بخش‌های کمک رسان به ستاد ضروری است و انتظار داریم به تمامی بانک‌ها اطلاع رسانی شود و آنها را ملزم به برقراری لینک واریز وجه در دستگاه‌های خودپرداز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین پیشنهاد داد: با تشکیل صندوق حمایت از اشتغال استانی در راستای حفظ اشتغال واحدهای کوچک و متوسط برای کمک به جهش تولید استان که مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال برای ۷۰۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط و تسهیل در پرداخت وام مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال از سوی برنامه و بودجه و۲۰۰ میلیارد ریال توسط بانک‌ها اختصاص یابد و در صورت لزوم صندوق کارآفرین امید هم وارد کار شود.