۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » قزوین
  • شناسه : 33976
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
  • ارسال توسط :
تجمع روحانیون و طلاب در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی
تجمع روحانیون و طلاب در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی

تجمع روحانیون و طلاب در محکومیت اقدام نشریه فرانسوی

فرانسوی‌ها خود را مهد دموکراسی می‌دانند، اما امروز با این توهین خود را در سقوط آشکار قرار داده اند.

در پی اهانت نشریه فرانسوی شارلی اِبدو طلاب و روحانیون در تجمعی که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد این اقدام را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در هتک حرمت به ساحت مرجعیت دینی را محکوم کردند.

تجمع روحانیون و طلاب در محکومیت اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی

  نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این مراسم گفت: اهانت و توهین به مقدسات مسلمانان در فرهنگ دوران جاهلیت است که امروز هتاکان فرانسوی میراث‌دار آن هستند و این سبک مقابله با عظمت اسلام از صدر اسلام تا امروز بوده و هست.  

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: متاسفانه فرانسوی‌ها فرهنگ جهالت قبل از اسلام را هنوز با خود نگه داشته اند و به همین خاطر ادعای متمدن بودن آن‌ها به طور جدی زیر سؤال رفته است.  

وی با بیان اینکه این هتاکی‌ها نشانه خبر‌های خوشی از عظمت جهان اسلام و جمهوری اسلامی است، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب به تازگی در دیدار با مردم قم فرمودند، قوت و قدرت انقلاب اسلامی باعث شده که این حرکت‌ها از سوی دشمن سر بزند.  

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار داشت: فرانسوی‌ها خود را مهد دموکراسی می‌دانند، اما امروز با این توهین خود را در سقوط آشکار قرار داده اند.   

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه این توهین فرانسوی‌ها توهین اول آن‌ها نیست، گفت: فرانسوی‌ها با این اهانت‌ها کاری کردند که امروز دیگر کسی به فکرش خطور نمی‌کند که در فرانسه دموکراسی هم وجود دارد و امروز فرانسه مهد استبداد، اهانت، پیروی کورکورانه از آمریکا و مهد اجرای منویات صهیونیست‌ها تبدیل شده است.  

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: فرانسه که روزگاری برای خود کشور بزرگی بود و استقلالی داشت، امروز استقلال خود را از دست داده و منویات صهیونیستی و آمریکایی را به اجرا درمی‌آورد.  

وی تاکید کرد این اهانت‌ها نوعی فرافکنی است، چرا که نمی‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند و هیچ پاسخی برای مردمشان ندارند، با این کار‌ها می‌خواهند سرگرمی درست کرده و روزگار بگذارنند؛ بنابراین این ضعف و درماندگی فرانسه است که به این نحو خود را نشان می‌دهد.