۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 12944
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
  • ارسال توسط :
تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت ترویج فرهنگ فرزند آوری
تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت ترویج فرهنگ فرزند آوری

تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت ترویج فرهنگ فرزند آوری

برنامه «رنگ زندگی» به مسائل خانواده ، نیازهای خانواده واصول تربیتی می پردازد.

در سال های اخیر به دلیل سرعت بالای تغییرات و تحولات اجتماعی و فرهنگی در کشور و همچنین مشکلات اقتصادی که گریبان گیر خانواده هاست، تمایل به فرزندآوری در بین خانواده ها کاسته شده و شاهد بحران جمعیت هستیم که قطعاً اعمال سیاست های تشویقی و حمایتی لازمه رشد جمعیت و توسعه فرهنگ فرزند آوری خواهد شد، لذا شبکه قزوین در همین راستا با تکیه بر نظرات و مبانی کارشناسی شده ، سعی در تحکیم مبانی خانواده همچنین توسعه و ترویج شایسته و همه جانبه فرهنگ «فرزندآوری» برنامه های خود را روی آنتن می برد.
حسن اکبری، مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: سعی رسانه بر این است که زیربنای برنامه های تبیینی خود را مملو از ظرفیتهای علمی و اندیشه ای کارشناسان معتبر و مسئولان حوزه های مرتبط با این موضوع نماید تا بتواند راهکارهای مناسبی را برای سیاستگذاری آتی ارائه نماید بر همین اساس سیمای مرکز قزوین هرروز ساعت ۱۰:۳۰ به مدت ۶۵دقیقه با برنامه «رنگ زندگی» همراه با بخش هایی متنوع در حوزه مباحث آموزش خانواده، فرزندآوری و مهارت های هنری همراه با پرداختی متفاوت و دکوری جذاب از رسانه استانی پخش می شود.
وی افزود: «رنگ زندگی» رویکردی اجتماعی ـ فرهنگی دارد که به مسائل خانواده ، نیازهای خانواده واصول تربیتی می پردازد و با هدف تقویت بنیان خانواده ، آموزش مهارتهای زندگی و آموزش راه های رسیدن به موفقیت در خانواده از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش می گردد. این برنامه شامل بخش های مختلفی است که آموزش هنری، آموزش مهارت آشپزی، گفتگوی کارشناسی، آموزش مهارت های زندگی و معرفی فرهنگ، آداب و سنن مردم مختلف استان قزوین از جمله مهمترین این بخش هاست.
مدیر دفتر و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز قزوین افزود: رسانه ملی با بکار گرفتن ایده های نو در طراحی و تولید برنامه ها موضوعاتی همچون: ازدواج آسان، ترویج فرهنگ فرزند آوری، معرفی الگوی صحیح تشکیل خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد. در همین راستا رادیو قزوین هم هرروز ساعت ۰۹:۳۰ به مدت ۶۰دقیقه با برنامه «کلبه مهر» با حضور کارشناس به موضوعاتی همچون: «تربیت کودک»، «روانشناسی همسران»، «بررسی مسائل پزشکی،بهداشتی و تغذیه ای»، «جوان،نوجوان و خانواده»، «آسیب های اجتماعی»، و «سبک زندگی ایرانی،اسلامی» می پردازد.

این برنامه همچنین در بخش های مختلفی همچون: «امنیت خانواده»، «طب سنتی»، «فنون خانه داری»، «حقوق خانواده»، «راه زندگی»، «معرفی کتاب»، «مُجاز مَجازی» و «آشنایی با گیاهان دارویی» همراه شنوندگان رادیو قزوین است.