۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 25658
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
  • ارسال توسط :
تا واکسیناسیون کامل نشود آموزش ها مجازی است
تا واکسیناسیون کامل نشود آموزش ها مجازی است

تا واکسیناسیون کامل نشود آموزش ها مجازی است

مشاهده بیسوادی ر سنین پایین زیبنده ما نیست.

استاندار قزوین گفت: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و مدارس ایمن نشود هیچ کلاس حضوری در مدارس برگزار نخواهد شد.

وقایع خبری / چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین، عصر یکشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان و روسای آموزش و پرورش و نماینده والدین دانش آموزان با بررسی دستور جلسه بررسی بازگشای مدارس، فعالیت شورای پشتیبانی سواد آموزی و اجرایی شدن ماده ۱۶ قانون شوراهای آموزش و پرورش در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پوردر این جلسه اظهارداشت: در دو سال گذشته تعطیل شدن مدارس و کلاس های حضور موجب افت تحصیلی دانش آموزان و بروز مشکلات روحی و روانی و کاهش نشاط آنها شده است و بدون تردید ضمن استفاده از ابزار هوشمند در آموزش باید بپذیریم هیچ چیزی جای تحصیل حضوری را نمی گیرد.

وی اضافه کرد: اگر شرایط مهیا شود حتما باید مدارس باز شود اما این امر مستلزم واکسیناسیون کامل دانش آموزان، معلمان، والدین، رانندگان سرویس ها، سرایداران مدارس و تامین بهداشت کامل و دقیق در کلاسهاست.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حال حاضر قرار شد مدارس عشایری و روستایی با دانش آموز کمتر از ۱۰ نفر در اولویت بازگشایی باشند البته در این مدارس هم رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها باید با جدیت مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: فضای ۴۵ متر کلاس برای ۱۰ نفر اولین شرط کلاس حضوری است و در این میان باید به آموزش مجازی هم بعنوان مکمل اهمیت دهیم.

جمالی پور اضافه کرد: مدارس روستایی و عشایری به دلیل فضای جغرافیایی و محدودیت دانش آموز می توانند برای کلاس حضوری برنامه ریزی کنند و در هنرستانها و کارگاههای فنی و مهارتی هم اگر فضای کافی موجود باشد با تایید دانشگاه علوم پزشکی حداکثر برای ۱۵ نفر می توانید موضوع را ارزیابی کنید

استاندار قزوین یادآورشد: تا زمانی که شرایط به طور کامل مهیا نشده کلاس حضوری نخواهیم داشت و در هر مورد که نیاز به کلاس حضوری باشد حتما باید والدین اعلام رضایت کرده و اعتماد کنند در غیر این صورت فقط در فضای مجازی آموزش را ادامه می دهیم.

جمالی پور گفت: شرایط کرونا موجب شد به آموزش مجازی اهمیت ویژه داده شود و هم دانش آموزان و هم معلمان فضا و روش جدیدی را تجربه کردند که بایستی حتی اگر کرونا مهار شد ما از این روش در تحصیل مدارس و دانشگاهها حتما استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: در شرایط کنونی در کنار کلاس های حضوری به آموزش در فضای مجازی هم نیاز داریم و دانش آموز از ابزار هوشمند می تواند برای ارتباط با معلمان استفاده کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: با شدت گرفتن واکسیناسیون می توان تا دی ماه به شرایط مطلوبی رسید و در خصوص واکسن دانش آموزی که دز پایین دارد قرار است واردات آن به کشور از اوایل مهرماه آغاز شود و دانش آموزان هر مدرسه که واکسیناسیون خود را انجام داد بازگشایی می شود.

وی گفت: برای بازگشایی مدارس و تشکیل کلاس های حضوری فعلا دبیرستانها در پایه های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ و کنکوری ها و هنرستانها در اولویت قرار دارند و برای بقیه مقاطع فعلا برنامه ای برای بازگشایی نداریم اما معلمان در مدرسه حضور پیدا کنند تا با مدرسه ارتباط داشته باشند و اشکال محصلان به صورت حضوری رفع شود.

استاندار خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارتباطات چهره به چهره بسیار مفید و تاثیرگذار است و توصیه می کنم یک برنامه ریزی کنید تا دانش آموزان حتی هفته ای یک بار به مدرسه بیایند و با معلمان خود ارتباط چهره به چهره داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس باید مقدمات بازگشایی مدارس را از امروز مهیا کنند و هر مانعی دارید اعلام کنید تا برطرف کنیم تا در سه ماه آینده شاید بتوانیم مدارس را برای آموزش حضوری آماده بازگشایی کنیم.

جمالی پور یادآورشد: البته تا واکسیناسیون معلمان، والدین، رانندگان سرویس ها و دانش آنوزان تکمیل نشود بازگشایی منطقی نیست.

استاندار بیان کرد: البته در سوم مهرماه زنگ مدارس در همه کشور و استان به صدا درخواهد آمد تا نظام آموئزشی در کشور فعالیت خود را آغاز کند و مدارس باز خواهند شد تا معلمان در آن حضور یابند اما آموزش حضوری نداریم تا شرایط مهیا شود.

استاندار قزوین در ادامه گفت: هیچ اجباری برای تحصیل حضوری دانش آموزان نیست و ما پس از تکمیل واکسیناسیون باید خانواده ها را اقناع کنیم که بستر مناسبی برای آموزش حضوری مهیا کرده ایم و آنها اعتماد کنند و بپذیرند که فضای مدارس بهداشتی است البته کنترل فضای مدارس سخت است.

وی اضافه کرد: اگر رضایت خانواده جلب شود با رعایت دقیق پروتکلها می توانید کارگاه ها و هنرستانها را در صورت رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها بازگشایی کنید اما حضور دانش آموزان اجباری نیست بلکه اقناعی است و والدین و دانش آموزان باید با رضایت و اطمینان خاطر وارد کلاس شوند و مطمئن باشند که آلوده به ویروس نمی شوند.

استاندار قزوین در خصوص سوادآموزی هم گفت: در حالی کهع ۹۹٫۷ درصد جمعیت استان باشواد شده و ما فقط ۳ دهم درصد بیسواد داریم نشان می دهد در سالهای گذشته اقدامات موثری صورت گرفته که جای تقدیر دارد اما با تمدن چند هزار ساله و فرهنگ غنی کشورمان نباید حتی یک بیسواد داشته باشیم و امیدواریم بزودی ریشه کن شدن بیسوادی را جشن بگیریم.

وی اظهارداشت: مشاهده بیسوادی ر سنین پایین زیبنده ما نیست و همه باید کمک کنیم تا تعداد باقیمانده نیز باسواد شوند.

جمالی پور بیان کرد: همه باید کمک کنیم تا بیسوادی در استان ریشه کن شود و دهیاران در روستاها می توانند کمک کنند و لازم است پایگاهی در روستاها شکل بگیرد و آمار دقیق افراد باسواد، تحصیل کرده و بیسواد را اعلام کند.

وی اضافه کرد: رکن اصلی توسعه و برنامه ریزی فقط آمار است و ما باید از همه موضوعات مهم امار دقیقی داشتیه باشیم تا در تصمیم گیری و برنامه ریزی ه کمک ما باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در هر خانه یک باسواد داریم که می توانند معلم نهضت باشند و در سواد دار کردن اعضای بیسئاد مشارکت کنند و از پاداش نقدی و معنوی برخوردار شود.

وی بیان کرد: همه مردم قدرشناس معلمان هستند و می دانیم که سال گذشته شما سختی زیادی متحمل شدید و امیدواریم با حضوری شدن کلاسها ارتباط معنوی معلمان با دانش آموزان هم برقرار شود زیرا برای معلمان هم ارتباط عاطفی با دانش آموزان مناسب تر است.