۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 13694
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
  • ارسال توسط :
تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا  شده اند
تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا  شده اند

تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند

موج دوم بیماری به آداب و رسوم و سنن مردم در برگزاری عروسی‌ها و عزا‌ها مربوط می‌شود.

موج دوم شیوع بیماری کرونا به سبب ریخته شدن ترس و وحشت مردم بود، چرا که مردم به زندگی عادی برگشتند.

دکتر حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: در گزارش مرکز تحقیقات وزارت بهداشت آمده است که از هر هزار نفر مبتلا به این بیماری ۵۰۰ نفر علامتی ندارند و شاید متوجه هم نشوند که این بیماری را گرفته اند و حدود ۳۵۰ نفر علائم خفیفی دارند که نیاز به بستری شدن آن‌ها نیست، اما ۱۵۰ نفر نیاز به بستری دارند.

رئیس جمهور گفت: بنابر این ما جمعیت چند ۱۰ میلیون نفری را پیش رو داریم که تعدادی از آن‌ها نیاز به بستری شدن دارند و باید خودمان را آماده کنیم.
روحانی با اشاره به این که تاکنون شاهد دو موج از این بیماری بوده ایم، گفت: موج اول اسفند و فروردین بود که اواخر فروردین حرکت کاهشی داشت و موج دوم از اواخر خرداد آغاز شد که هنوز درگیر آن هستیم.
رئیس جمهور افزود: در موج اول برخی استان‌ها و در موج دوم استان‌های دیگری درگیر بودند و رأس موج اول قم و گیلان بود و احتمالاً انتشار این بیماری از قم و گیلان شروع شد که هر دو به خاطر مسافرانی بود که از ووهان وارد این دو استان شدند که در قم به سبب روابط تجاری و در گیلان به سبب روابط ورزشی بود.
دکتر روحانی گفت: از هر دوی این دو استان، مبتلایان بیرون آمدند و بیماری گسترش یافت و موج اول با غافلگیری توأم بود و ما دو سه هفته طول کشید که متوجه ورود بیماری به کشور شدیم.
رئیس جمهور افزود: موج دوم بیماری عمدتاً به آداب و رسوم و سنن مردم در برگزاری عروسی‌ها و عزا‌ها مربوط می‌شود، چرا که اینگونه مراسم در کشور ما شکل، زمان و دعوت خاص خود را دارد و روابط اجتماعی ما در این مراسم‌ها خاص است و توجه کافی به این بیماری نشد.
آقای روحانی گفت: آقای دکتر رئیسی گزارشی ارائه کردند که براساس آن در بیماری‌های اپیدمیک وقتی بیماری اوج می‌گیرد، ترس عمومی افزایش پیدا می‌کند و بیماری تا حدی کنترل می‌شود، اما بعد از این که ترس می‌ریزد دو مرتبه مردم وارد جامعه می‌شوند و اجتماعات و رفت و آمد‌ها زیاد می‌شود و محصولش موج جدید خواهد بود.
رئیس جمهور افزود: موج دوم محصول ریخته شدن ترس مردم بود و ما باید آداب و رسوم را تا پایان سال کنار بگذاریم.

رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا از همه مردم خواست تا توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را در دستورکار جدی قرار دهند.

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به گزارش معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: بر اساس این گزارش تخمین زده می‌شود که تاکنون ۲۵ میلیون ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و حدود ۱۴ هزار نفر هم جان خود را در این مدت از دست داده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.