۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 8497
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
  • ارسال توسط :
تاکنون هیچ مورد ابتلاء به کرونا در قزوین مشاهده نشده است
تاکنون هیچ مورد ابتلاء به کرونا در قزوین مشاهده نشده است

تاکنون هیچ مورد ابتلاء به کرونا در قزوین مشاهده نشده است

وزارت بهداشت با این نگاه که سلامت مردم در اولویت قرار دارد، واقعیت‌ها را اعلام می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت : تا این لحظه هیچ مورد مشکوکی به کرونا در قزوین نداشته ایم و از مردم درخواست می‌کنیم به شایعات توجه نکنند.

دکتر پیمان نامدار گفت: متأسفانه در فضای مجازی، خبرهای غیر واقعی در خصوص مشاهده موارد ابتلاء به ویروس کرونا در قزوین منتشر شده که ضمن تکذیب این خبر، اعلام می‌کنیم تاکنون هیچ مورد ابتلاء به کرونا در قزوین مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: به هر حال شرایط روانی جامعه به گونه‌ای است که با کوچک‌ترین مسئله‌ای نگران شده و شایعات را باور می‌کنند اما انتظار داریم خبرهای دقیق را از کانال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند.

نامدار اظهار داشت: همانگونه که مسئولان تاکنون اعلام کرده اند تاکنون دو مورد ابتلاء به بیماری کرونا در استان قم مورد تأیید قرار گرفته است که در ارتباط با اتباع خارجی بودند اما مردم باید اطمینان داشته باشند که وزارت بهداشت با این نگاه که سلامت مردم در اولویت قرار دارد، واقعیت‌ها را اعلام می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص شایعه بستری شدن فردی مشکوک به کرونا در یکی از بیمارستان‌های قزوین گفت: از آنجا که یکی از علائم کرونا مشکل تنفسی است تصور می‌شود هر فردی که برای مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرد یا آنفلوانزای شدید داشت می‌تواند بیمار مبتلا به کرونا باشد لذا این شایعه مطرح شده که درست نیست البته در این فصل به دلیل بروز سرماخوردگی با بیمارانی مواجه هستیم که دچار علائم حاد تنفسی هستند که نباید مردم را نگران کند.

وی یادآور شد: کسانی که با اتباع خارجی در ارتباط بوده و علائم حاد تنفسی نیز داشته باشند به عنوان موارد مشکوک محسوب شده و باید از آنها آزمایش لازم گرفته شود تا به دقت بتوان اظهار نظر کرد.

نامدار بیان کرد: از فردی که دارای علائم حاد تنفسی بود در یکی از مراکز درمانی قزوین تست کرونا با درخواست خانواده وی، گرفته شد که خوشبختانه جواب آزمایش هم منفی بود و نگرانی برطرف شد.

وی تاکید کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم تا عصر پنجشنبه اول اسفند ماه و زمان مصاحبه هیچ موردی از بیماری کرونا در قزوین مشاهده نشده است.

نامدار در ادامه از آمادگی حوزه بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان موضوع پدافندی است که در همه بیماری‌ها مطرح است و ما باید آماده باشیم تا آسیب جدی نباشد.

وی گفت: همه مراکز درمانی برای مقابله با این پدیده آمادگی دارند اما انتظار داریم مردم هم بهداشت را جدی بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: پرهیز از روبوسی و دست دادن، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی کردن با موادی با پایه الکلی در مورد سطوحی که با دست‌ها و ترشحات تنفسی در ارتباط است، استفاده از غذاهای کاملاً پخته شده و استراحت در خانه در هنگام بروز سرماخوردگی مهم‌ترین توصیه‌های بهداشتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: استفاده از ماسک برای کسانی توصیه می‌شود که دچار سرماخوردگی شوند زیرا انتشار این بیماری مانن سایر بیمارها از فرد بیمار بسرعت صورت می‌گیرد.

نامدار بیان کرد: همان گونه که از بیماری آنفلوانزا مراقبت شد در این بیماری هم باید دقت کنیم و از ابتلا پیشگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اظهارداشت: دستورالعمل‌های پزشکی به همه مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی و تامین اجتماعی ابلاغ شده و همه در آماده باش کامل هستند و اگر علائمی در فردی دیده شد لازم است بلافاصله به پزشک مراجعه کنند البته توصیه می‌کنیم که شهروندان نگران نباشند و فکر نکنند هر کس سرما خورد به این بیماری مبتلا شده است.

وی افزود: حفظ آرامش و خونسردی و نداشتن استرس و اضطراب را به همه شهروندان توصیه می‌کنیم و امیدواریم با رعایت بهداشت در استان این بیماری مشاهده نشود.