۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » بهداشت » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 16444
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
  • ارسال توسط :
تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است
تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است

تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است

باید با جدیت با اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.

وقایع خبری- تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر بیندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.

هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه بیماری کرونا، شوخی‌بردار نیست، افزود: همه باید برای ایجاد حساسیت هرچه بیشتر در بین مردم، تلاش کنیم.
وی افزود: مسامحه و تذکر دیگر معنا ندارد و باید با جدیت با اصناف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد شود.
استاندار قزوین اظهار داشت: تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی ما در شرایط فعلی است و با هر شخصی که امنیت جانی مردم و جامعه را به خاطر بیندازد برابر با ضوابط و مقررات برخورد می‌کنیم.
جمالی پور با بیان اینکه مردم از هرگونه تجمع، پرهیز کرده و از حضور در مراسم‌ ترحیم و شادی خودداری کنند، افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی نه در شعار بلکه در مقام عمل باید مورد توجه تمامی اقشار جامعه قرار گیرد.
این مسوول با اشاره به پایین آمدن میزان حساسیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان مردم، تصریح کرد: با افرادی که نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی سهل‌انگاری ‌کنند با جدیت برخورد می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: آمارها حاکی از پیام‌های نگران کننده است که در صورت همراهی نکردن مردم شاهد حوادث تلخی در سطح استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در سطح استان به شدت در حال افزایش و ۲ رقمی شدن است، افزود: ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان محدود است و در صورتی که ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌ها کم نشود حتما با مشکل مواجه می‌شویم.
جمالی پور افزود:براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونای استان، ادارات و دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با این بیماری باید با ۵۰ درصد کارمندان تا ۱۰ روز آینده فعالیت کنند.
استاندار قزوین از فرمانداران خواست: نظارت‌ها را تا سطح روستاها گسترش دهند و دستگاه‌های اجرایی را بازخواست کنند و در صورت کوتاهی، مدیران ذیربط را برکنار نمایند.
وی با اشاره به اجباری کردن ماسک در ادارات دولتی و ارائه نکردن خدمات به کسانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، تاکید کرد: محدود کردن تجمعات به ویژه مراسم عروسی و ختم و فعالیت کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها و قسمتی از حمل و نقل عمومی و دورکاری افراد دارای بیماری زمینه‌ای از جمله اقداماتی است که از سوی ستاد استانی کرونا انجام می‌شود و باید نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.