۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 7557
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
  • ارسال توسط :
تاریخ تفکر مدیریت منتشرشد
تاریخ تفکر مدیریت منتشرشد

تاریخ تفکر مدیریت منتشرشد

«تاریخ تفکر مدیریت» با قیمت ۶۰ هزارتومان توسط انتشارات جام جم منتشر شده است.

کتاب «تاریخ تفکر مدیریت» نوشته مورگن ویتزل با ترجمه و اقتباس علی اکبر فرهنگی با همکاری بهاره ثاقب و مهران ابراهیمی نژاد توسط انتشارات جام جم منتشر شد.

این کتاب شامل سیزده فصل است که عناوین آن عبارتست از: مقدمه، تفکر مدیریت کهن، تفکر مدیریت در عصر تجارت، تفکر مدیریت در عصر روشنگری، مدیریت علمی، تفکر مدیریت اروپایی، تفکر مدیریت و روابط انسانی، رشد مکاتب مدیریت، از مدیریت علمی تا علم مدیریت، عصر رهبران مدیریت، تفکر مدیریت آسیایی، تفکر مدیریت در قرن بیست و یکم و نتیجه گیری.

کتاب «تاریخ تفکر مدیریت» منتشر شد

در انتهای کتاب هم منابع اثر آمده است.

در بخشی از مقدمه اثر نوشته مورگن ویتزل آمده است: کتاب حاضر از پیش فرض‌هایی آغاز می‌شود که مطرح شدند، یعنی روال «تفکر درباره مدیریت» از زمان آغاز تمدن بشری به اشکال مختلف وجود داشته است. از آنجا به چگونگی و چرایی تکامل و توسعه تفکر مدیریت پرداخته ایم و رویکردی رخدادنگارانه را به همراه عناصر محتوایی در پیش گرفته ایم. سبک نگارش روایت گونه است و از گفته تئودورلویت پیروی کرده ایم که می‌گوید: «آثار ساده و صریح بهتر از تبیین به شدت منطقی و شکنجه آور است.» این کتاب با این ایده آغاز می شودکه مدیریت یکی از عناصر تمدن است و تفکرات تمدن سازان نخستین را در بین النهرین، ایران؛ مصر، هند، چین، یونان و روم بررسی می‌کند. بعد به عصر توسعه تجاری می‌پردازیم که از حوالی قرن‌های ششم تا هشتم میلادی تا به امروز ادامه دارد و قبل از پرداختن به اروپای غربی به خاورمیانه می‌پردازیم. اینجا ایده‌های تجاری و مدیریتی تا حد زیادی در ایده‌های گسترده‌تر اجتماعی و کاربرد آنها نهفته اند ولی به مطالعات مدیریتی در جهان اسلام و بخش‌هایی از اروپای قرون وسطا مثل ایتالیا و انگلستان نگاهی اجمالی می‌اندازیم که برای اولین بار به مدیریت به مثابه مدیریت پرداخته اند.

کتاب «تاریخ تفکر مدیریت» در ۴۶۴ صفحه با شمارگان دوهزارنسخه و قیمت ۶۰ هزارتومان توسط انتشارات جام جم منتشر شده است.