۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 31807
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
  • ارسال توسط :
«تاج» تایید صلاحیت شد!
«تاج» تایید صلاحیت شد!

«تاج» تایید صلاحیت شد!

در حالي‌که تا هفته قبل شواهد از ردصلاحيت «مهدي تاج» خبر مي‌داد، روزگذشته کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال تشکيل و صلاحيت «مهدي تاج» پس از صلاحيت «عزيزا… محمدي» و «ميرشاد ماجدي» و با تاخير اعلام شد! نظر رئيس کميسيون اصل ۹۰ پژمانفر، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، از کميته بدوي فدراسيون فوتبال خواست […]

در حالي‌که تا هفته قبل شواهد از ردصلاحيت «مهدي تاج» خبر مي‌داد، روزگذشته کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال تشکيل و صلاحيت «مهدي تاج» پس از صلاحيت «عزيزا… محمدي» و «ميرشاد ماجدي» و با تاخير اعلام شد!

نظر رئيس کميسيون اصل ۹۰

پژمانفر، رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي، از کميته بدوي فدراسيون فوتبال خواست در مورد تاييد صلاحيت افراد به‌خصوص مهدي تاج دقت عمل لازم را داشته باشد. او در برنامه «فوتبال برتر» اسمي از مهدي تاج نياورد، اما در خصوص پرونده «ويلموتس» گفت: نسبت به پرونده اين مربي شکايت‌هايي از سوي مردم صورت گرفت و کميسيون اصل۹۰ مجلس شوراي اسلامي در کنار سازمان بازرسي کل کشور و ديوان محاسبات به اين پرونده ورود کرد و آن را مورد بررسي قرار داد. براي ما محرز شد که در عقد قرارداد با اين مربي سوء‌مديريت صورت گرفته است و به همين خاطر ضرر و زيان زيادي متوجه کشور شده است. ما نبايد اجازه دهيم کساني‌که در گذشته مسبب اين قرارداد شدند بارديگر وارد صحنه شوند و کار را پيش ببرند. از کساني‌که در خصوص بررسي صلاحيت افراد تلاش مي‌کنند، خواهش مي‌کنم در اين باره دقت عمل لازم را داشته باشند. چرا که با صدور رأي نهايي اين پرونده، پرونده مفتوح دارند و از سويي پرونده‌هايي عليه آنها در جريان است که منجر به صدور رأي محکوميت قطعي شده است. الان نزديک بازي‌هاي جام‌جهاني هستيم و نبايد اجازه دهيم براي فوتبال تصميماتي گرفته شود که همان مسير گذشته دنبال شود.

تاييد صلاحيت ۲ نامزد

هفته گذشته بود که صحبت‌هاي متفاوتي در مورد ردصلاحيت مهدي تاج شنيده مي‌شد. کامراني‌فر، دبيرکل فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه «شب‌هاي‌هاي فوتبالي» درمورد آخرين وضعيت مجمع انتخاباتي، عنوان کرد: کارها طبق روال، اساسنامه و قانون در حال انجام است و هشت شهريور انتخابات انجام خواهد شد‌‌. نامه براي همه اعضاي مجمع ارسال و مجمع در همان تاريخ برگزار خواهد شد. جاي هيچ نگراني‌اي نيست. وي درخصوص اينکه آيا تغييراتي بين نامزدها ايجاد شده است، گفت: درمورد کانديداها کميته بدوي انتخابات در حال بررسي است. فقط مي‌توانم بگويم ۲ نفر از عزيزان تاييد شده‌اند و منتظر هستيم تا ببينيم وضعيت نفر سوم چگونه خواهد شد تا آن را اعلام کنيم. بايد ديد تکليف نفر سوم چه خواهد شد. يک روز بعد حسن کامراني‌فر در مورد روند برگزاري انتخابات و موضوع بررسي صلاحيت نامزدها اظهارداشت: براساس روند موجود و در ادامه پروسه قانوني برگزاري انتخابات تاکنون نامه‌اي مبني بر عدم احراز صلاحيت هيچ نامزدي به فدراسيون فوتبال ارسال نشده است.

دبيرکل فدراسيون فوتبال افزود: در نهايت کميته بدوي انتخابات مرجع اعلام و معرفي افراد تا زمان برگزاري مجمع به‌شمار مي‌رود و فدراسيون فوتبال بر همين اساس انتخابات را طبق اساسنامه و ضوابط موجود منطبق بر استانداردهاي فيفا و AFC برگزار خواهد کرد. محمدحسين حميسي، رئيس حراست فدراسيون فوتبال اظهارداشت: با توجه به گمانه‌زني‌ها و حاشيه‌هاي به‌وجود آمده در خصوص تعيين صلاحيت کانديداهاي انتخابات فدراسيون فوتبال تاکنون هيچ عدم احراز صلاحيتي از هيچ نهادي به اين حراست که مسئول پيگيري اينگونه مکاتبات است، واصل نشده است. احمدرضا براتي درمورد روند برگزاري انتخابات و مباحث مطرح شده نسبت به تاييد صلاحيت نامزدها اظهارداشت: بنده قبلا هم گفته‌ام که در اساسنامه و مقررات انتخاباتي فدراسيون، مواعد و فرجه‌هايي مشخص شده که همه ارکان فدراسيون و از جمله کميته‌هاي انتخاباتي بايد از آن تبعيت کنند. به اعتقاد من اين نظريه که کميته‌هاي انتخاباتي هنوز مي‌توانند تصميم خود در مورد ليست نامزدهاي واجد شرايط را تغيير دهند، با صراحت مقررات و فلسفه مواعد قانوني مغاير است. عضو هيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال عنوان کرد: با اين حال هنوز هم برخي اشخاص، صحبت‌هاي متفاوتي را مطرح مي‌کنند. فارغ از اينکه چنين چيزي امکان‌پذير هست يا خير. به‌هرحال مرجع نظارت بر اطلاع‌رساني در خصوص آن، کميته بدوي انتخاباتي است و در شرايطي که هنوز کميته بدوي انتخاباتي تصميم متفاوتي نگرفته، هيچ‌کس نمي‌تواند جلوتر از اين کميته حرکت کند.

تاييد صلاحيت جديد

آخرين جلسه کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال از حدود ساعت ۱۴ ديروز(شنبه) در ساختمان فدراسيون فوتبال با حضور ۵ عضو اين کميته و مجيد شهيدي، مديرکل حراست وزارت ورزش‌وجوانان برگزار شد. پس از برگزاري اين جلسه کميته بدوي اسامي «مهدي تاج»، «ميرشاد ماجدي» و «عزيزا… محمدي» و البته نواب رئيس آنها را براي شرکت در انتخابات هشت شهريور تاييد نهايي کردند و به فيفا و‌ AFC معرفي شدند. در بخش نايب‌رئيس اول اسامى مهدى محمدنبى، عباس صوفى و على فتح‌ا…زاده، نايب‌رئيس دوم منصور قنبرزاده، محمدصادق درودگر و محمدرضا کافى و نمايندگان باشگاه‌ها الهام بصيرى‌نيا، حسين پرويزى، اسماعيل حيدرپور، رضا درويش، محمد رجاييان، محمدرضا ساکت و حميدرضا گرشاسبى ديده مى‌شود. گفتنى است انتخابات فدراسيون فوتبال هشتم شهريور در سالن همايش هاى سازمان صدا‌وسيما برگزار مى‌شود.

اعتبار؟!

عضو علي‌البدل کميته بدوي انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: تاييد صلاحيت نامزدهاي فدراسيون فوتبال هنوز قطعي نيست. حبيب‌ا… حبيبي بعداز اعلام تاييد صلاحيت ۳ نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: جلسه بسيار پربار و علمي بود، اما تمامي تصميم‌ها نسبي است و تا پايان اداري روز دوشنبه هيچ‌چيز قطعي نيست و بايد اقدام‌هايي را براي فيفا انجام مي‌داديم. وي در مورد اينکه ممکن است بازهم اسامي تغيير کند؛ گفت: اسامي اعلام شده، اما تا پايان وقت اداري دوشنبه پرونده باز است. حبيبي در مورد بحث پرونده‌هاي کميته ققضائي افزود: در بررسي صلاحيت‌ها همه‌چيز بررسي مي‌شود و تصميم‌ها فعلا نسبي است و تا پايان دوشنبه هيچ‌چيز قطعي نيست. اين عناوين يکي از آنهاست اين تصميم‌ها نسبي است. عضو علي‌البدل کميته بدوي در مورد پاسخ به سوال «فارس» مبني بر اينکه در صورت تغيير فيفا حساس نمي‌شود اظهارداشت: اصلا فيفا حساس نمي‌شود و طبق قانون جلو مي‌رويم. وي در مورد دخالت دولت گفت: هيچ سازمان دولتي و شخصي در تصميم‌هاي ما دخالت ندارد و در چارچوب مقررات و با رويکرد حفظ منافع و امنيت ملي اقدام مي‌کنيم. حبيبي در مورد اينکه کارتابل رئيس کميته بدوي براي ارسال بسته بود، ادامه داد: اصلا چنين چيزي درست نيست و کار کميته بسيار قانوني است.