۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 40896
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۱۷
  • ارسال توسط :
تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه‌خوانی است
تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه‌خوانی است

تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه‌خوانی است

آیین تعزیه خوانی علاوه بر شهرهای قزوین در روستاهای اطراف نیز برگزار می‌شود.

 رییس انجمن تعزیه خوانی قزوین گفت: مجموعه تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه خوانی با حضور ۱۵ تعزیه خوان در دهه نخست محرم است.

حشمت الله اسلامی در خصوص اجرای آیین تعزیه خوانی در قزوین بیان کرد: امسال با آغاز ماه محرم تعزیه خوانان در سطح استان با بیش از ۲۰۰ گروه به عزاداری برای خون پاک سیدالشهدا در کل استان قزوین و شهرستان ها اقدام خواهند کرد.  

وی گفت: تعزیه خوانی از آیین های ویژه عزاداری عاشورایی در قزوین محسوب می‌شود که ریشه آن به دوران صفویه باز می‌گردد که هنوز در ایام محرم و صفر در بعضی مناطق قزوین و روستاهای اطراف برگزار می شود.  

به گفته این مسئول، تعزیه نوعی نمایش مذهبی به شمار می رود که شخصیت‌های آن واقعه کربلا را روایت کرده و به ایفای نقش ‌های آن ‌پردازند.

  اسلامی افزود: آیین تعزیه خوانی علاوه بر شهرهای قزوین در روستاهای اطراف نیز برگزار می‌شود و مردم با شوق و علاقه قلبی خود در این مراسم شرکت می کنند.

  رییس انجمن تعزیه خوانی قزوین بیان کرد: پنج هزار و ۲۰۰ متر زمین به انجمن تعزیه تحویل داده شده تا تعزیه سرای اباعبدالله الحسین به نام علمدار کربلا در پارک فدک قزوین احداث شود که از مسئولان و مردم استان خواهشمندیم تا کمک کنند تا هنر آیین مذهبی از نظر بودجه تامین شود و ظرف مدت سه ساله به بهره برداری برسد.  

استان دارای ۲ هزار تعزیه خوان بسیار حرفه ای و نخبه در سطح کشور است که همواره در همایشات خارج از استان به عنوان افراد برتر انتخاب و معرفی شده‌اند.