۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 18238
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰:۰۸
  • ارسال توسط :
بیمه تکمیلی فرهنگیان صفر تا صد هزینه درمان کرونا را می‌پردازد
بیمه تکمیلی فرهنگیان صفر تا صد هزینه درمان کرونا را می‌پردازد

بیمه تکمیلی فرهنگیان صفر تا صد هزینه درمان کرونا را می‌پردازد

کرونا جزو بیماری ها محسوب می شود، اگر شخصی بستری شود هزینه هایش از بیمه تکمیلی قابل تامین است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ تکمیلی فرهنگیان از زمان شیوع ویروس کرونا موظف شدند صفر تا صد هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را برابر با تعرفه موجود پرداخت کنند.

گودرز کریمی فر افزود: همه هزینه های بستری و کلینیک بیماران کرونایی فرهنگی بدون سقف مبلغ پرداخت می شود.

وی افزود: سه نوع تعرفه برای این پرداخت وجود دارد، تعرفه بیمارستان دولتی، بیمارستان خصوصی و بیمارستان عمومی غیردولتی که برابر این تعرفه ها هزینه بستری و کلینیک بیماران از جمله کرونایی پرداخت می شود.

به گزارش “وقایع خبری” علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش  پرورش پیشتر اعلام کرده بود:  تاکنون در هیچ کدام از شرکت هایی که بیمه تکمیلی ارایه می کنند، سرفصل جداگانه ای تحت عنوان کرونا وجود ندارد، برخی شرکت ها پیشنهادهای ویژه ای داده اند اما در چارچوب بیمه های تکمیلی نیست.

وی ادامه داد: اما از آنجا که کرونا جزو بیماری ها محسوب می شود، اگر شخصی بستری شود هزینه هایش از بیمه تکمیلی موجود قابل تامین است. امسال هزینه درمان تعدادی از فرهنگیان که بر اثر کرونا بستری شدند را پرداخت و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کردیم که حتما باید کرونایی ها را در اولویت ویژه خودشان قرار دهند.

تعیین تکلیف قراردادجدید بیمه تکمیلی فرهنگیان در چند روز آینده

کریمی فر همچنین در ادامه درباره قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان در چند روز آینده تعیین تکلیف می شود، وزارت آموزش و پرورش یک فراخوان در این زمینه داده و تعهدات را در آن مشخص کرده است.

وی افزود: در قرارداد جدید بیمه تکمیلی معلمان مواردی مانند بستری، جراحی، کیلینیک و پاراکیلنیک، ویزیت پزشکان، پروتز و پیوند کلیه و غیره بدون استثنا بدون سقف هزینه تعریف شده است.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع تلاش آموزش و پرورش بر این است که بیشتر تعهدات بدون سقف هزینه ارائه شود و چند موردی هم که سقف هزینه دارد، مبالغ آنها افزایش یابد؛ بطور مثال هزینه لیزیک چشم پیشتر ۴۰۰ هزار تومان بود اما در قرارداد جدید به ۲ میلیون تومان برای هر دو چشم افزایش یافته است.

کریمی فر با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تا با اخذ کمترین و نازلترین مبلغ از فرهنگیان بیشترین تعهدات و خدمات را ارائه دهد، خاطرنشان کرد: فرهنگیان سال گذشته برای بیمه تکمیلی خود ماهانه ۴۶ هزارتومان پرداخت می کردند، امسال نیز سعی شده تا مبلغ پرداختی آنها کمتر از ماهانه ۵۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سعی کرده برای بیمه فرهنگیان در سال جدید نه تنها تعهدات را کاهش ندهد، بلکه به میزان تعهدات نیز بیفزاید تا شک قیمتی هم به معلم وارد نشود و با کمترین هزینه، بالاترین خدمات را به فرهنگیان در حوزه تکمیلی و درمان ارائه شود.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان در آینده شامل پرداخت هزینه کرونای جامعه فرهنگیان می شود، البته هم اکنون نیز این بیمه به پرداخت هزینه کرونا فرهنگیان تعلق می گیرد.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیشتر اعلام کرده  بود که قرارداد فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان پایان آذرماه به اتمام می رسد. استعلام قیمت از شرکت ها را شروع کردیم و دو هدف مشخص داشتیم.

وی افزود: نخست آنکه فعالیت های ما محدود نشود و بتوانیم همان ۱۳ فعالیت بلکه بیشتر از آن را ارائه کنیم و دوم آنکه شوک قیمتی برای فرهنگیان نداشته باشیم.