۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی » نظام سلامت
  • شناسه : 9292
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
  • ارسال توسط :
بیماری کرونا باید بسیار جدی گرفته شود
بیماری کرونا باید بسیار جدی گرفته شود

بیماری کرونا باید بسیار جدی گرفته شود

ستاد مقابله با کرونا باید قدرت کافی داشته باشد

آقای علی لاریجانی صبح امروز (دوشنبه) پس از جلسه‌ای که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی موضوع بیماری کرونا در کشور برگزار شد، افزود: جلسه نسبتاً مفصلی برای بررسی این موضوع در مجلس با حضور برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا که ریاست آن را دکتر نمکی به عهده دارند، تشکیل شد و ایشان گزارشی از اقدامات این ستاد ارائه کردند، ضمن آنکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان نیز پیشنهاد‌هایی برای برون رفت از این وضعیت داشتند.
رئیس مجلس تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد که بیماری کرونا باید بسیار جدی گرفته شود و تمام دستگاه‌های کشور و مردم به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا دقت و التزام داشته باشند؛ زیرا تسری این وضعیت به خود آن‌ها لطمه می‌زند.
آقای لاریجانی تاکید کرد: در موضوع سفر‌ها تاکید شد، ستاد ملی مبارزه با کرونا که از پشتوانه شورای عالی امنیت ملی برخوردار است، برای استان‌ها و شهرستان‌هایی که در حال حاضر سالم هستند، دستورالعمل‌هایی مشخص و همچنین برای شهر‌ها و استان‌های درگیر با این بیماری دستورالعمل دیگری داشته باشد و حتما از سفر‌های شیوع دهنده بیماری کرونا جلوگیری شود.
وی ادامه داد: این سفر‌ها علاوه بر آنکه میزان درگیری خود مردم را بسیار افرایش می‌دهد، باعث تغییر جنس این ویروس در سفر‌های بین استانی خواهد شد و به همین دلیل نحوه مبارزه با آن را دشوار می‌کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از موارد مورد تاکید که در خصوص آن وزارت کشور باید از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا حمایت کند، موضوع سفر‌ها بود.
آقای لاریجانی همچنین درباره مباحث مطرح شده در این جلسه درخصوص تامین نیاز‌های مردم مانند ماسک، لباس‌های پرستاران و پزشکان، افزود: در کمترین زمان ممکن باید نسبت به تولید این اقلام اقدام شود و حتی با استفاده از گروه‌های جهادی، نیاز‌هایی همچون ماسک تامین گردد و وزارت خارجه نیز با استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور در این عرصه به کمک بیاید.
وی در ادامه توضیح داد: مهمترین نیاز‌ها در این عرصه نیاز کادر درمانی چه از نظر مالی و چه از حیث تامین پروژه‌ها به صورت ارزی و ریالی است که سازمان برنامه و بودجه باید در این خصوص ورود کند و در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تشخیص دهد، این تصمیم قابل طرح در جلسه سران قواست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم مهمتر در این موضوع آن است که آقای رئیس جمهور یک شورای پشتیبانی برای حمایت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل دهد که مستقیماً اداره شود و همه بخش‌های کشور همکاری لازم را با آن داشته باشند.
آقای لاریجانی با بیان اینکه در حال حاضر، نیرو‌های مسلح همکاری‌های لازم را با ستاد مبارزه با کرونا دارند، افزود: این نیرو‌ها در حمایت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز به کمک خواهند آمد.
وی همچنین درباره نقش مجلس در موضوع مبارزه با کرونا توضیح داد: در جلسه امروز مجلس هم اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و هم تعداد دیگری از نمایندگان حضور داشتند و مقرر شد، تصمیمات مأخوذه محقق شود، از جمله برخی پیشنهاد‌ها با محوریت پاداش و بیمه کادر درمانی به صورت ویژه منظور گردد و یا افراد آسیب دیده جزو ایثارگران لحاظ شوند و در اینگونه زمینه‌ها تدبیر لازم صورت گیرد.

ستاد مقابله با کرونا باید قدرت کافی داشته باشد
رئیس مجلس از مصوبات جدید شورای عالی امنیت ملی مبنی بر لزوم تبعیت همه دستگاه‌ها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه همکاری بخش‌های مختلف کشور با این ستاد خبر داد.
آقای لاریجانی در جلسه‌ای که صبح امروز دوشنبه با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس به منظور بررسی آخرین تحولات و اقدامات انجام شده در مقابله با بیماری کرونا در صحن پارلمان برگزار شد، گفت: مسئله کرونا در کشور ما ابعاد گسترده‌ای پیدا کرد و به رغم آن که تمهیداتی در مقابله با شیوع آن صورت گرفته بود، ولی متاسفانه از یکی دو استان فراتر رفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته ریشه‌های موضوع و این که این بیماری چگونه به بخش‌های مختلف تسری یافته است، از سوی وزیر بهداشت شناسایی شد، لذا تدابیری اندیشیدند و ستاد اصلی این کار در وزارت بهداشت نیز مسئولیت مدیریت این موضوع را به عهده گرفت.
آقای لاریجانی با بیان این که ستاد ملی مقابله با کرونا باید از قدرت کافی برخوردار باشد، ادامه داد: بر همین اساس در شورای عالی امنیت ملی تصویب شد که تمام بخش‌ها از تصمیم این ستاد ملی تبعیت کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای در مقابله با شیوع این بیماری انجام شد، گفت: بیش از ۱۰۰ کشور درگیر موضوع ویروس کرونا شده اند که هم تبعات بهداشتی و هم مسائل اقتصادی دارد و تمام تلاش بر این است که ستاد ملی مقابله با کرونا توفیق پیدا کند.
رئیس مجلس تاکید کرد: روز گذشته مجدداً در شورای عالی امنیت ملی گزارشی مبنی بر این ارائه شد که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف چه کمک‌هایی باید داشته باشند تا مردم کمتر متضرر شوند و مصوباتی نیز در خصوص نحوه همکاری دستگاه‌ها با ستاد مبارزه با کرونا به تصویب رسید.
وی درباره برگزارنشدن جلسات صحن علنی مجلس در این روز‌ها نیز تصریح کرد: به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، نتوانستیم جلسات مجلس را تشکیل دهیم.
آقای لاریجانی توضیح داد: جلسه امروز با این هدف تشکیل شد که نمایندگان متخصص در حوزه بهداشت و درمان و سایر نمایندگانی که از شهر‌های مختلف اطلاعات میدانی دارند، در رایزنی با این ستاد قرار گیرند و تصمیماتی اتخاذ شود.
در ابتدای این جلسه، دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارشی از اقدامات انجام شده را به سمع و نظر نمایندگان رساند.

جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت درباره کرونا
جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس درباره کرونا با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس برگزار شد.
در این نشست ابتدا رئیس مجلس بر پیگیری و رسیدگی تمام بخش‌های کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور تاکید کرد و خواستار همکاری و بسیج تمام بخش‌ها برای رسیدگی به مبتلایان و همچنین جلوگیری از انتشار این ویروس شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی به بیان چگونگی اطلاع رسانی درباره شیوع این ویروس در کشور و تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از شیوع آن و در ادامه رسیدگی به بیماران و اقدامات انجام شده تاکنون پرداخت.
این نشست هم اکنون به صورت غیرعلنی در حال برگزاری است و قرار است پس از اتمام آن رئیس مجلس و وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران به بیان مهمترین محور‌های مورد تاکید در این نشست بپردازند.