۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » جامعه » درمان » قزوین
  • شناسه : 20246
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
  • ارسال توسط :
بیمارستان‌ها را برای هجمه احتمالی آماده و مراکز سرپایی را فعال‌تر کنید
بیمارستان‌ها را برای هجمه احتمالی آماده و مراکز سرپایی را فعال‌تر کنید

بیمارستان‌ها را برای هجمه احتمالی آماده و مراکز سرپایی را فعال‌تر کنید

اسفند سختی در پیش خواهیم داشت اگر سخت نگیریم، محکم نایستیم و شیوه نامه‌ها را رعایت نکنیم.

اسفند سختی در پیش خواهیم داشت اگر سخت نگیریم، محکم نایستیم و شیوه نامه‌ها را رعایت نکنیم.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین افزود: اگر دیر بجنبیم همه رشته‌ها پنبه خواهد شد هر چه رعایت شیوه نامه‌ها کم شد تعداد بیماران بیشتر شد.
دکتر سعید نمکی با بیان اینکه در خانواده‌ای با مشکل اقتصادی بزرگ شدم و می‌فهمم که امرار معاش مردم سخت شده، گفت: هیچ پدیده‌ای برای اقتصاد کشور بدتر از طولانی شدن اپیدمی نیست، در اپیدمی بزرگ‌ترین رسالت ما کوتاه کردن زمان آن است.
وی افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار چموش است و آهنگ گرفتاری آن بسیار بیشتر از کار‌هایی است که کادر درمان انجام می‌دهند.
وزیر بهداشت به مسولان تاکید کرد: حتما جلسات مشترک در استان زنجان، البرز و تهران برگزار و به مردم اطلاع رسانی گسترده شود.

دکتر نمکی با بیان اینکه، راهی که دو هفته با ویروس قبلی رفته می‌شد با این ویروس جدید ٧٢ ساعته رفته می‌شود، از مسئولان علوم پزشکی خواست : بیمارستان‌ها را برای هجمه احتمالی اماده و مراکز سرپایی را فعال‌تر کنید.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم گفت: باید بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی را برای هجمه احتمالی آماده‌تر کرد.

دکتر نمکی با بیان اینکه کرونا ویروسی چموشی است که قدرتمندان جهان را به زانو در آورده، گفت: آهنگ گرفتاری ویروس بسیار بیشتر از کار‌هایی است که کادر درمان انجام دهند.

وی با بیان اینکه هر چه رعایت دستورالعمل‌ها کم شود تعداد بیماران بیشتر خواهد شد، افزود: اگر دیر بجنبیم همه رشته‌ها پنبه می‌شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در آینده، جهان بر اساس مدیریت کرونا سنجیده می‌شود و کشوری موفق خواهد بود که به خوبی مدیریت کند.

دکتر نمکی گفت: جمهوری اسلامی ایران به این دست آورد رسید که هیچ بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند و امروز نگران آن هستیم که همه این دست آورد‌ها از بین برود.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا برای ٢٠ هزار نفر امکان اکسیژن رسانی داشتیم و امروز این عدد به ٦٥ هزار نفر رسیده و این افتخار بزرگی است.

وزیر بهداشت گفت: به دنبال تحریم‌های ظالمانه در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی‌توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم، آن‌ها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند و فکر می‌کردند این تنها فشاری است که عملیاتی می‌شود، ولی محاسبات آن‌ها بر هم ریخت.

نمکی با بیان اینکه محاسبات موسسات بین المللی این بود که مرگ کشور در آذرماه به یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد، اضافه کرد: متاسفانه آمریکا بیش از پنج هزار مرگ را به ثبت رساند و در بسیاری از کشور‌های بزرگ با مرگ بیش از هزار مورد مواجه هستیم، ولی جمهوری اسلامی مرگ دو رقمی را تجربه می‌کند که این عدد هم زیاد است.

وی با بیان اینکه تشریح حرکت و حماسه مقابله با کرونا در طول این ۱۳ ماه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: هر چند که نخستین مورد مثبت در اواخر بهمن ماه مشاهده شد، ولی از اواخر دی ماه سال ۹۸ درگیر مدیریت کرونا هستیم و ضرب آهنگ قلب کادر درمان با بالا و پایین شدن نمودار‌ها تغییر پیدا می‌کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان قزوین، گفت: مردم این استان در ایام کرونا نشان دادند که جزو فهیم‌ترین ساکنان این سرزمین هستند و رتبه نخست را در بسیاری از موضوعات در زمینه مقابله با کرونا کسب کردند.

دکتر نمکی افزود: در این ایام افتخاراتی برای مسئولان نظام به دست آمد و مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی برای استان قزوین تهیه و امروز افتتاح شد که در این زمینه احساس خوشحالی وصف نشدنی دارم.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی ۲ وعده سفر قبلی بود که خوشبختانه عملیاتی شد و امروز هم وعده می‌دهیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.