۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » گیلان
  • شناسه : 18221
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
  • ارسال توسط :
بیماران بستری در کشور ۴۰درصد کاهش یافته است
بیماران بستری در کشور ۴۰درصد کاهش یافته است

بیماران بستری در کشور ۴۰درصد کاهش یافته است

باید از هرگونه دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی در ایام سرد زمستان پرهیز کنیم.

وقایع خبری- سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونای کشور امروز در نشست استانی این ستاد در رشت گفت: در حال حاضر به لحاظ پیشگیری از شیوع کرونا از پیک سوم عبور کرده ایم بطوریکه اکنون ۲۰۵ شهرستان کشور وضعیت نارنجی دارند و ۲۴۳شهرستان نیز به وضعیت زرد برگشته اند.

دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارشات، ۴۰درصد از حجم بستری های ما در بیمارستانهای سراسر کشور کم شده افزود: در بخش تلفات انسانی هم آمارها به زیر ۲۰۰ نفر در روز رسیده که نشان از کاهش ۵۰درصدی تلفات در مقایسه با زمان پیک سوم دارد.

  سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر عمده ترین عامل ابتلا به بیماری کرونا در کشور، دورهمی های خانوادگی ست و اگر برای حفظ پایداری در روند پیشگیری از شیوع کرونا مصمم هستیم باید از هرگونه دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی در ایام سرد زمستان بویژه شب یلدا پرهیز کنیم.   وی همچنین به تاثیر مطلوب اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در شناسایی مبتلایان جدید و افراد در معرض تهدید بویژه سالمندان اشاره و تصریح کرد: یکی از پیامدهای اجرای این طرح، قطع زنجیره ی شیوع در بستر شناسایی مبتلایان و ناقلان و زمینه سازی برای قرنطینه و ساماندهی جامعه ی سالمندان است .  

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند اجرای طرح غربالگری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  در ۱۶شهرستان استان ارایه کرد و افزود: درحال حاضر ۷۰درصد از جمعیت دو و نیم میلیون نفری گیلان غربالگری شده اند و تلاش برای تحت پوشش قرار دادن تمامی جمعیت استان ادامه دارد.   ارسلان سالاری افزود: بر اساس آخرین آمارها، در حال حاضرگیلان از وضعیت قرمز خارج شده و ۱۰شهرستان نارنجی و ۶شهرستان فومن، شفت، صومعه سرا، سیاهکل، املش و رضوانشهر در وضعیت زرد قرار دارند.