۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 3230
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
  • ارسال توسط :
بیش از ۶۰ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها تمایل به تحصیل در رشته‌های   پزشکی دارند
بیش از ۶۰ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها تمایل به تحصیل در رشته‌های   پزشکی دارند

بیش از ۶۰ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها تمایل به تحصیل در رشته‌های پزشکی دارند

در برخی از مناطق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک مواجه هستیم

حبیب اله دهمرده با اشاره به طرح دو فوریتی افزایش دو برابری ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهار کرد: با چنین موضوعاتی نباید به صورت صفر و ۱۰۰ برخورد کرد و مطلق آن را پذیرفت یا رد کرد بلکه باید با کار علمی روی موضوع ظرفیت هر منطقه را بررسی و به نسبت نیاز کشور در هر استان به ظرفیت علوم پزشکی افزود.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها تمایل به تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی دارند، ادامه داد: این در حالیست که در دهه‌های قبل این وضعیت وجود نداشت و رشته‌های مهندسی طرفدار بیشتری داشت ولی امروز انگیزه‌های اقتصادی موجب سوق دانشجویان به رشته‌های پزشکی شده است.

رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته نباید ظرفیت علوم پزشکی فراتر از ظرفیت کشور افزود تا منجر به مهاجرت یا فعالیت در خارج از رشته پزشکان شود.

دهمرده با تأکید بر اینکه افزایش ظرفیت علوم پزشکی نیاز به کار کارشناسی و تحقیقاتی دارد، اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌تواند به این موضوع ورود کند و بررسی‌های لازم در این راستا انجام دهد.

وی ادعاهای مطرح شده در این باره که کشور به هیچ عنوان با کمبود پزشک مواجه نیست را رد و تصریح کرد: با وجود نیروهای تعهد خدمتی امروز در برخی از مناطق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان با کمبود پزشک مواجه هستیم و برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که پزشکان به صورت پیوسته و تدریجی به جامعه تزریق شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تأکید کرد: بنابراین پس از کار کارشناسی روی این طرح می‌‎توان درباره نیاز کشور به پزشک و میزان افزایش ظرفیت علوم پزشکی تصمیم گیری کرد و نباید به شکل مطلق این طرح رد یا تأیید شود.