۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 29450
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
  • ارسال توسط :
بیش از ۲۰۲ جان باخته در تصادف‌های جاده‌ای پنج روز اخیر
بیش از ۲۰۲ جان باخته در تصادف‌های جاده‌ای پنج روز اخیر

بیش از ۲۰۲ جان باخته در تصادف‌های جاده‌ای پنج روز اخیر

نداشتن تجهیزات ایمنی می‌تواند حادثه افرین باشد.

در پنج روز گذشته بیش از ۲۰۲ نفر از هموطنان در تصادف‌های جاده‌ای جان خود را از دست دادند و چهار هزار و ۳۰۰ نفر هم بر اثر تصادفات مجروح شدند.

به گزارش” وقایع خبری” سردار هادیانفر در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما با اشاره به افزایش تردد‌ها در محور‌های شمالی افزود: در محور‌های شمالی تا ۸۰ درصد هم افزایش تردد داریم و محور‌های جنوبی نیز مثل استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان پرتراکم هستند. وی گفت: از آن جا که محور‌های شمالی و غرب کشور به جهت ناپایداری شرایط جوی سردتر شده است و در بعضی از محور‌ها بارش برف داریم تمایل هموطنان به سفر در محور‌های جنوبی بیشتر شده است. 

به گفته سردار هادیانفر در پنج روز گذشته بیش از ۲۰۲ نفر از هموطنان براثر تصادف جان خود را از دست دادند.رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۶۷ درصد تصادف‌ها مربوط به خودرو‌های سواری است، گفت: شرایط و شیوه رانندگی در شهر‌ها با جاده‌ها متفاوت است و باید رانندگان در جاده‌های کشور به خصوص در مسیر‌های طولانی با دقت بیشتری رانندگی کنند و و خواب کافی داشته باشند و از کمربند ایمنی استفاده کنند.  

سردار هادیانفر افزود: مسیر گرمی در اردبیل مسدود است و به جهت بارش شدید برفی که وجود دارد محور‌های استان اردبیل شرایط خیلی سختی دارند.

وی گفت: در محور‌های کوهستانی گاهی خودرو‌ها به جهت مسدود شدن مسیر‌های اصلی مجبور می‌شوند یا تمایل دارند که از راه‌های کوهستانی استفاده کنند، اما نداشتن تجهیزات ایمنی می‌تواند حادثه افرین باشد و تاکید ما پرهیز از سفر در این محورهاست.