۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت
  • شناسه : 9402
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
  • ارسال توسط :
بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز  قرار دارد
بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز  قرار دارد

بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز قرار دارد

مساحت فضای سبز ایجاد شده در سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ۳ هکتار است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان زیر پوشش فضای سبز قرار دارد.

حمیدرضا خانپور در مراسم درختکاری در شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع دو هزار هکتار از مساحت فاز عملیاتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی صنعتی زیر پوشش فضای سبز قرار دارد که شامل ۲۷۰ هزار اصله نهال و ۸ هکتار گلکاری و چمن کاری است.

وی مساحت فضای سبز ایجاد شده در سال جاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ۳ هکتار عنوان کرد.

خانپور با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز و حفاظت از محیط زیست در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی گفت: طبق قرار داد مابین شرکت و صاحبان سرمایه مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱۵ درصد از مساحت زمین واگذار شده به صاحبان صنایع و ۱۰ درصد از اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی طبق تعهدات این شرکت بایستی زیر پوشش فضای سبز قرار گیرد، که این مهم با همکاری و تلاش صنعتگران و سرمایه گذاران محقق خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته در سال آینده نیز بیش از ۳ هکتار از اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زیر پوشش فضای سبز قرار می‌گیرند.

هم اکنون تعداد یک هزار ۵۲۵ قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده که از این تعداد ۹۳۰ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۷ هزار نفر پروانه بهره برداری اخذ کرده‌اند.

این مراسم همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور امیر جلالی فرماندهی لشگر ۱۶ زرهی قزوین، مدیر کل منابع طبیعی و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولین در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد.