۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » درمان » قزوین
  • شناسه : 20249
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
  • ارسال توسط :
بیش از هفت نفر در استان قزوین به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا هستند
بیش از هفت نفر در استان قزوین به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا هستند

بیش از هفت نفر در استان قزوین به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا هستند

در استان قزوین بیشترین ابتلاء و بستری به ترتیب مربوط به قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا است.

دکتر پیمان نامدار در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیت‌های کادر درمان در دوره‌ای که کشور با ویروس کرونا درگیر بوده است گفت: با فراگیر شدن بیماری کرونا تا امروز ۶۳ جلسه در ستاد کرونا برگزار شده که خروجی آن بیش از ۹۰۰ مصوبه است که از این تعداد بیش از ۹۵ درصد آن به اجرا انجامیده است.

به گزارش وقایع خبری به نقل از مهر وی ادامه داد: با آغاز موج دوم کرونا در استان قزوین در شهریور ماه و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین شکل گرفت و مصوبات این قرارگاه نیز به صورت کامل به جز موارد انگشت شمار به اجرا در آمده است.

نامدار عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر آمار ابتلاء در استان قزوین پایین آمده است و در حال حاضر نیز ۲۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و تعداد ۶۸ بیمار نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی گفت: در هفته گذشته شیب نمودار تغییر داشته و متأسفانه شیب شکل رو به بالا یافته است، در حال حاضر تعداد بستری شده‌ها بیشتر و تعداد ترخیص شده‌ها کمتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: ما در هفته‌های اخیر هفته‌ای بدون فوتی نداشته‌ایم ولی هفته گذشته طی ۶ روز حتی یک بیمار فوتی هم نداشتیم.

وی توضیح داد: در استان قزوین بیشترین ابتلاء و بستری به ترتیب مربوط به قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا بوده و بیشترین مبتلایان ۳۰ تا ۵۰ ساله بودند و ۸۰ درصد فوتی‌ها بالای ۶۰ سال بوده است.

این مسئول اضافه کرد: به همین ترتیب ابتلای اقایان در استان قزوین ۵۱ درصد و در خانم‌ها ۴۹ درصد بوده است.

نامدار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه گذشته استان بیشتر در وضعیت آبی قرار داشت آمار استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شهروندان کاهش یافته است، همچنین میزان حضور مردم در مراکز خرید و استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر شده که همین موارد میزان ابتلاء در استان را افزایش داده است.

وی در خاتمه به مورد فوتی روستای حسین آباد آبیک بر اثر کرونای انگلیسی اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از اگاهی از این مورد، خانواده فرد و اهالی روستا مورد آمایش قرار گرفتند و متأسفانه باید اعلام کنیم امروز بیش از هفت نفر در استان قزوین به این ویروس مبتلا هستند.