۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 28643
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
  • ارسال توسط :
بیشترین آمار ابتلا به اُمیکرون در ۵ شهر
بیشترین آمار ابتلا به اُمیکرون در ۵ شهر

بیشترین آمار ابتلا به اُمیکرون در ۵ شهر

اُمیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مشهد، قم، یزد، تهران و اصفهان بیشترین آمار اُمیکرون را داشتند و این آمار‌ها نمونه است و باید بر اساس سرعت انتشار این آمار را بررسی کرد.

 کمال حیدری افزود: یک ماه و نیم پیش نخستین مورد اُمیکرون گزارش شد و تلاش کردیم مانع از ورود این ویروس از مرز‌ها شویم که این اتفاق آرام روی داد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفت.

وی ادامه داد: اُمیکرون طوری به سرعت منتشر می‌شود که آمار جهشی بالا می‌رود و در کلانشهر‌ها تسریع انتشار داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بعد از ۲۰ تا ۲۵ روز شاهد نزول ابتلا خواهیم بود و دو تا سه هفته سخت را پیش رو داریم، تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها برنگردد، اما به شرط آنکه افراد رعایت کنند.

حیدری افزود: حدود ۷ میلیون نفر در کشور واکسن نزدند و حدود ۸ میلیون نفر نوبت دوم را نزدند که این نگران کننده است. اُمیکرون مانند دلتا خطرناک نیست، اما ابتلا گسترده‌تر است و افرادی که پایشان به بیمارستان باز می‌شود از دلتا بیشتر است. کشور‌هایی که زودتر از ما درگیر شدند در مدت زمان کمی شاهد ابتلای گسترده بودند.

وی ادامه داد: حالت جهشی در ابتلا در کشور ما در حال روی دادن است و اُمیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی کنیم که سرعت انتقال را کاهش دهیم، گفت: یکی از راهبرد‌های ما این است که افراد مبتلا در منزل درمان اولیه را مانند سرماخوردگی انجام دهند.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم از منزل بیرون نیاییم، زیرا رفت و آمد سرعت انتشار را افزایش می‌دهد. اُمیکرون علائم خود را زودتر و در ۵ روز نخست بیماری خود را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره تاثیر دُز سوم واکسن بر پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون گفت: دُز سوم ۲۵ برابر حفاظت را بالاتر می‌برد و ۸۰ درصد ابتلا را کاهش می‌دهد و این بدان معنا نیست که کسی با دُز سوم مبتلا نمی‌شود.

برچسب ها