۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 7404
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
  • ارسال توسط :
بودجه قزوین بودجه ای نیست که بتواند استان را حرکت دهد
بودجه قزوین بودجه ای نیست که بتواند استان را حرکت دهد

بودجه قزوین بودجه ای نیست که بتواند استان را حرکت دهد

در سطح برخی مناطق استان ساختمان های بلندمتربه احداث شده اند اما محروم از نردبان های بلندمرتبه هستند

وقایع خبری : هدایت الله جمالی پور  در نشست ستاد مدیریت بحران  که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد ، گفت: قزوین با وجود ظرفیت‌های ارزشمند و صنایع متعدد و با توجه به اینکه نسبت به سایر استان‌های دیگر دیرتر به استان تبدیل شد با محرومیت های زیادی مواجه است.

استاندار قزوین با اشاره به محدودیت های بودجه قزوین با وجود ظرفیت های فراوان این استان در حوزه های مختلف،گفت: بخشی از این مساله به علت ناهمگرایی سیاسی در داخل این استان و بخشی نیز بی توجهی به زیرساخت و شاخص های آن بوده است.

وی با بیان اینکه سهم قزوین پس از استان شدن از اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها مناسب نبوده و در گذر زمان از فرصت های تاریخی برای بهبود این وضعیت به خوبی بهره گرفته نشده استۀ اضافه کرد: گرچه سالهای ۸۰ تا ۸۴ دوران طلایی اقصاد کشور بود اما بعد از آن سهم خوبی به استان داده نشد.

جمالی پور ادامه داد:امروز بودجه قزوین با وجود تلاش های زیادی که شده بودجه ای نیست که بتواند استان را حرکت دهد و ظرفیت های استان را بالفعل کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: از ۴۳ نوع حادثه و بحران شناخته شده وقوع ۳۳ نوع آن در قزوین امکان پذیر است که همه آنها بر اعتبارات استان اثر می گذارد در حالی که بودجه قزوین حتی امکان نگه داشت منابع آن را هم ندارد.

جمالی پور گفت: در سطح برخی مناطق استان مانند محمدیه و مهرگان ساختمان های بلندمتربه احداث شده اند اما محروم از نردبان های بلندمرتبه هستند که درخواست می شود سازمان مدیریت بحران کشور در این خصوص اعتبارات مورد نیاز را تخصیص دهد.

استاندار قزوین با اشاره به مساله فرونشست زمین در استان و برداشت های بی رویه از مخازن زیر زمینی، گفت: از هشت هزار و ۴۰۰ حلقه چاه آبی که در استان برداشت می شود ۲۶۰۰ حلقه آن غیر قانونی است و امکان تصمیم گیری برای تعطیلی همه آن ها هم وجود هم ندارد چون تعطیلی هرکدام به بیکاران کشور اضافه می کند.

وی یادآور شد: در حوزه بارش ها نیز به طور میانگین ۳۱۰ میلی متر باران در استان قزوین می بارد که امیدواریم امسال هم شاهد این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

 استاندار قزوین افزود: امیدواریم روزی برسد که بودجه کشور بر اساس برنامه عملیاتی شده و شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی آن باشیم.