۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 20667
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
  • ارسال توسط :
بودجه  شهرداری قزوین به تصویب رسید
بودجه  شهرداری قزوین به تصویب رسید

بودجه شهرداری قزوین به تصویب رسید

تمرکز بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح‌های عمرانی نیمه تمام و اولویت‌دار است.

بودجه سال آینده شهرداری قزوین با ۷۳ میلیارد تومان افزایش به تصویب رسید.

حکت الله داودی ، رییس شورای شهر قزوین گفت: لایجه بودجه  هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری قزوین که اواخر بهمن ماه به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده بود، با ۷۳ میلیارد تومان افزایش به تصویب رسید.

وی افزود: در حال حاضر لایحه بودجه هزار و ۲۷۳ میلیارد تومانی با اتکا به اقتصاد مقاومتی، ایجاد درآمد پایدار، نگاه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه، اقتصاد پویا و تاب‌آوری شهری مدنظر قرار گرفته شده است.

این عضو شورای شهر قزوین تاکید کرد: برای سال آینده هیچ پروژه جدید به مجموعه اضافه نشده است و بودجه شهرداری با نگاه اجتماعی، توسعه محلات و توجه به اقشار آسیب‌پذیر، شهری شهروندمدار و رفع نیاز‌های اساسی شهری مدنظر قرار گرفته شده است.

داودی با بیان اینکه میزان بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: میزان بودجه در بخش هزینه‌های جاری ۲۷ درصد و در بخش عمرانی ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تمرکز بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح‌های عمرانی نیمه تمام و اولویت‌دار است، ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی یکی از اصلی‌ترین اهداف در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ و ٦٥ درصد از بودجه پیش بینی شده مربوط به بخش عمرانی و ٣٥درصد نیز جاری است.

او اضافه کرد: اعضای شورای شهر قزوین با نگاه عدالت شهری افزایش بودجه را در حوزه عمرانی برای پروژه‌های که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند مورد توجه قرار دادند و هیچ افزایشی در بودجه جاری و برنامه‌ای شهرداری قزوین لحاظ نشده است.

داوودی افزود: گسترش فضای سبز، بوستان‌ها و تفرجگاهی جزو ردیف‌هایی است که مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفت و احداث پارک‌ها جدید احداث، تکمیل پروژه‌های در سطح شهر به ویژه فرهنگی و ورزشی، ایمن سازی مسیر شهری با نگاه به جامعه معلولان و پراکندگی در نواحی مفصل شهری در دستور کار قرارگرفته شده است.

شهر قزوین با بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهرداری است.