۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » جامعه » خراسان رضوی » درمان
  • شناسه : 16012
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
  • ارسال توسط :
به مشهد سفر نکید -وضعیت قرمز است
به مشهد سفر نکید -وضعیت قرمز است

به مشهد سفر نکید -وضعیت قرمز است

شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی هستیم.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی گفت: مشهد همچنان در وضعیت قرمز از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و تعداد بیماران بستری و مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در این شهر و دیگر مناطق استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است.

کرونا در مشهد یکه تازی می کند؛ به این شهر سفر نکنید

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: با توجه به تنگناهای موجود هرگونه تجمع و پیاده‌روی گروهی مذهبی در ایام پایانی ماه صفر به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شهروندان خواست استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورات بهداشتی پیشگیرانه را جدی بگیرند و از زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) هم درخواست کرد عزاداری‌ها و سوگواری‌های دهه آخر صفر را در شهرهای خود برگزار کنند و از سفر به مشهد و خراسان رضوی بپرهیزند.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هشدار داد: خراسان رضوی به آستانه موج سوم شیوع کرونا وارد شده است.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این در حالی است که کلانشهر مشهد برای مدتی از وضعیت قرمز خارج شده بود ولی با افزایش تعداد مبتلایان، دوباره به این وضعیت بازگشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان رضوی از نظر اقلیمی در پیرامون جغرافیای ایران قرار دارد بین دو تا سه هفته طول می‌کشد تا بیماری کووید-۱۹ در این استان گسترش یابد و اکنون شاهد افزایش تعداد مبتلایان در این استان هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از هفته نخست مهرماه شاهد روند افزایشی مبتلایان بودیم افزود: اکنون تعداد بیماران بستری شده در حال بازگشت به وضعیت قبل از شهریور ماه امسال است.

تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور میانگین به ۸۰تا۱۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

به طور میانگین ۲۳۶نفر در هفته دوم مهرماه در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.