۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 33391
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
  • ارسال توسط :
به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم اهمیت دهیم
به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم اهمیت دهیم
حجت الاسلام عادل :

به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم اهمیت دهیم

برای همگانی کردن قرآن باید به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم اهمیت داد.

وقایع خبری: حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم رشته نغمات دینی ویژه خواهران در قزوین گفت: مقام معظم رهبری در بحث ورزش تعبیری دارند مبنی بر اینکه اگر می‌خوهیم ورزش همگانی رونق بگیرد باید به مسابقات حرفه‌ای بها دهیم و این مهم در عرصه قرآن هم قابل بهره برداری است و اگر می‌خواهیم قرآن همگانی شود و در خانواده و جامعه حضور یابد، یک راهش این است به مسابقات حرفه‌ای قرآن کریم اهمیت دهیم.

   حجت الاسلام عادل افزود: محفل و مجلس قرآنی و مسابقات سراسری قرآن اینگونه نیست که با برگزاری مراسم اختتامیه تمام شود و اینگونه باشد که عده‌ای آمدند و شرکت کردند و داوری شد و برنده‌ها مشخص شود.   وی عنوان کرد: بلکه این امر جریانی را ایجاد می‌کند که تا سال آینده و سال‌های بعد باعث تشویق عده زیادی از نوجوانان و جوانان می‌شود که تمایل به حضور در عرصه قرآن و مسابقات یابند.

  حجت الاسلام عادل در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر کسی حضرت فاطمه (س) را بشناسد انگار شب قدر و شب قرآن را درک کرده است و حضرت زهرا (س) که زندگی اش در دنیا کوتاه بود، با قرآن عجین بود و آیات متعددی راجع به حضرت زهرا (س) در قرآن داریم.  

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: بعد از رحلت رسول مکرم اسلام اتفاقات تلخی افتاد که باعث شد مسیری که پیامبر برای جامعه اسلامی طراحی کرده بودند، منحرف شود و طور دیگری رقم بخورد.

  وی تأکید کرد: پیامبر (ص) به طور مکرر و در جا‌های مختلف بحث جانشینی خود را مطرح کرده و حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و در روز غدیر هم علاوه بر بیان این جانشینی، اعلام کردند همه با امیرالمومنین بیعت کنند.  

حجت الاسلام عادل گفت: این سوال پیش می‌آید چرا با همه این موارد و سفارش‌های موکد پیامبر، بعد از رحلت ایشان، مردم همه چیز یادشان رفت، چه شد کار به جایی رسید که درب خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند و این بانوی مکرمه در اثر جراحاتی که به ایشان وارد شد از دنیا رفتند و به شهادت رسیدند.  

وی اضافه کرد: در آن دوران حدیث جعل کردند و کاری کردند ذهن مردم منحرف شده و فریب بخورند و این را جنگ نرم می‌گویند، یعنی با دروغ، جوسازی و شایعه پراکنی ذهنیت جامعه و افراد را منحرف کردن و به سمتی بردن که طراحان آن را می‌خواهند و امروزه هم نمونه اش را زیاد می‌بینیم.  

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: کاری که حضرت فاطمه زهرا (س) کرد به آن جهاد تبیین می‌گوییم که اگر این کار را نکرده بودند امروز خبری از شیعه و اسلام نبود، این بانوی بزرگوار خطبه خواندند، چهره به چهره سراغ افراد رفتند و رفتار عاطفی کردند تا وجدان‌ها را به خود آورند و وصیت نامه ایشان هم یک وصیت نامه سیاسی بود که بسیار پیام دارد و امروز بگوییم تنها دختر پیامبر چرا باید مخفیانه دفن شود و چرا باید از قبر ایشان خبری نباشد.

  وی یادآور شد: این حرکت زهرا (س) جهاد تبیین بود و این وظیفه ما در هر برهه از زمان است و خروجی جلسات ما از متن قرآن و رفتار و سیره اهل بیت (ع) این است که بدانیم چه کنیم و قرآن کریم هم به ما دشمن شناسی و اخلاق یاد داده است.