۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » پاسخ مسئولین » جامعه » درمان
  • شناسه : 17825
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
  • ارسال توسط :
به زودی واکسن کرونا  برای گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور  خواهد شد
به زودی واکسن کرونا  برای گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور  خواهد شد

به زودی واکسن کرونا برای گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور خواهد شد

هم اکنون ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی مربوط به بیماران کووید ۱۹ خالی است.

وقایع خبری- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکی از مهمترین دستاورد‌های طرح شهید سلیمانی را کاهش ۳۰ درصدی تخت‌های اشغالی بیماران کرونا در بیمارستان‌ها اعلام کرد.

کتر سعید نمکی از محل رصد خانه اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: برای ما مرگ هر شهروند جای ملال دارد و بالای ۲۹۰ خانواده متاسفانه همین امروز داغدار شدند.  

وزیر بهداشت گفت: از تمام افراد و نهاد‌هایی که ما را در ثمر رسیدن طرح شهید سلیمانی یاری کردند از جمله سازمان بسیج، رئیس قرارگاه، وزرای راه، ارتباطات، میراث فرهنگی و گردشگری که در تهیه مراکز اقامتگاهی به ما کمک کردند و سازمان‌های غیردولتی، ناجا، مردم، نیرو‌های غیر مسلح، سازمان صدا و سیما و وزارت کشور تشکر می‌کنم.

کاهش ورودی بیمارستان‌ها دستاورد طرح شهید سلیمانی

  آقای نمکی ادامه داد: این طرح دست آورد‌های بسیار خوبی داشته است از جمله این که تعداد تخت‌های اشغال شده ما توسط بیماران کرونا حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و تعداد فوتی‌ها به زیر ۳۰۰ نفر رسیده است.  وی گفت: ورودی به بیمارستان‌ها بسیار کاهش پیدا کرده است و این َنفَس ِکِشی برای همکاران من در نظام سلامت به حساب می‌آید. ما بیماران بدحال کمتری داریم و همین‌ها جای خرسندی دارد. وزیر بهداشت تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی بهورزان و کادر درمان میزان تست‌ها ۷۰ هزار در روز و به ۱۰۰ هزار تا در روز‌های اینده و به ۱۲۰ هزار در هفته‌های اینده می‌رسیم.
دکتر نمکی افزود: امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که مرگ و میر‌ها علی رغم براورد‌های سازمان‌های بین المللی که مرگ بالای هزار و ۱۰۰ بود به زیر ۳۰۰ نفر رسیده ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم خواست تا با کاهش روند ورود به بیمارستان‌ها و تبدیل شهر‌های قرمز به نارنجی، زرد و سفید شیوع بیماری کووید ۱۹ را عادی انگاری نکنند.
دکتر نمکی گفت: هم اکنون ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی مربوط به بیماران کووید ۱۹ خالی است که نشانگر کاهش ورود بیمار به بیمارستان و تشخیص زود هنگام به منظور پیشگیری از حاد شدن بیماری است.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود حداقل ۷۰ هزار تست کرونا در روز انجام می‌شود که این رقم به صد هزار در روز افزایش یافته و با احتساب تست‌های سریع به ۱۲۰ هزار نفر نیز خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با دستور صریح رئیس جمهور مشکلات نقل و انتقالات پول برای تهیه واکسن کرونا از بیرون در حال حل شدن است و این واکسن بزودی در اختیار گروه‌های آسیب پذیر قرار می‌گیرد.

دکتر نمکی آخرین وضعیت واکسن کرونا افزود: با دستور صریح رئیس جمهور مشکلات ناشی از تهیه واکسن از بیرون که از مدت‌ها قبل دنبال می‌شد، گره هایش در حال گشوده شدن است و واکسن به زودی برای گروه‌های آسیب پذیر وارد کشور خواهد شد، از واکسن ایرانی نیز به زودی اخبار خوبی منتشر خواهد شد.