۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تهران » نظام سلامت
  • شناسه : 9543
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲
  • ارسال توسط :
بهترین راه  پیشگیری از” کرونا” نیز خودمراقبتی است
بهترین راه  پیشگیری از” کرونا” نیز خودمراقبتی است

بهترین راه پیشگیری از” کرونا” نیز خودمراقبتی است

ساکنان مناطق حاشیه‌نشین رفتارهای پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا را انجام دهند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با هشدار نسبت به شیوع ویروس کرونا در مناطق حاشیه‌نشین گفت: لازم است ساکنان مناطق حاشیه‌نشین رفتارهای پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا را انجام دهند.

این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان امور اجتماعی کشور جمعیتی حدود ۱۱ میلیون در محلات حاشیه‌نشین کشور ساکن هستند که بخش اعظمی از آنها در حاشیه کلانشهر تهران سکونت دارند و از آنجا که تهران در صدر آمار مبتلایان قرار دارد، باید تمهیداتی هم برای مناطق حاشیه‌نشین از سوی مسئولان اتخاذ شود.

حاشیه نشینی

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره شیوع ویروس کرونا در مناطق حاشیه‌نشین پایتخت اظهار کرد: از آنجا که بیشترین جمعیت مناطق حاشیه‌نشین در کلانشهر تهران هستند، نگرانی از شیوع ویروس در این مناطق نیز وجود دارد. البته تمهید ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری برای حاشیه‌نشینان اتخاذ نشده است اما وزارت بهداشت قطعا برای همه شهروندان تدابیر لازم را در نظر گرفته است.

وی گفت: لازم است همه شهروندان از جمله افرادی که در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند نیز رفتارهای پیشگیرانه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس را انجام دهند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه جمعیت حاشیه در کلانشهرهای کشور زیاد است و بالتبع جمعیت حاشیه‌نشین نیز در تهران زیاد است، باید گفت خیلی موازین بهداشتی در مناطق حاشیه‌نشین به دلیل تراکم جمعیتی، رعایت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است مردمی که در مناطق حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند، تمهیداتی از جمله رعایت بهداشت فردی، شستشوی دست‌ها و اقداماتی که به عنوان دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت اتخاذ شده است را انجام دهند تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنند و بهترین راه پیشگیری نیز خودمراقبتی است. این بیماری قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و خودداری از تردد و سفرهای غیرضروری می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.