۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » دسته‌بندی نشده » قزوین
  • شناسه : 10314
  • ۰۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
  • ارسال توسط :
بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا قطع زنجیره  انسانی است
بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا قطع زنجیره  انسانی است

بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قطع زنجیره انسانی است

ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی مکلف هستند بر اساس دستورالعمل نسبت به حضور کارمندان اقدام و فعالیت کنند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با اجرای قاطعانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان با متخلفان و کسانی که در روند اجرای این طرح اخلال ایجاد کنند برخورد می شود.

محمد قاسمی گفت: دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز به منظور جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا عملیاتی می‌شود و ضروری است همه نسبت به اجرای مفاد آن پایبند باشند.

وی افزود: بهترین راهکار برای جلوگیری از شیوع این ویروس، قطع زنجیره انسانی است و هدف از اجرای این طرح تحقق این موضوع است و باید با کمک تمامی نهادها، دستگاه‌ها و آحاد جامعه به درستی اجرایی شود.

دادستان مرکز استان قزوین بیان کرد: دستگاه قضائی استان نسبت به اجرای این طرح در راستای بهداشت و سلامت عمومی که یکی از مصادیق بارز احیای حقوق عامه است، اهتمام و جدیت دارد و بدون شک با متخلفانی که اجرای این طرح را جدی نگرفته و در روند آن خللی ایجاد کنند، برخورد قاطع خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: همه باید نسبت به مفاد و اهداف این طرح آگاهی داشته باشند و دستورالعمل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم برسد تا همه نسبت به آن آگاهی پیدا کنند تا برخلاف مفاد طرح اقدام نشود.

دادستان قزوین یادآور شد: دستور قضائی به ضابطین در مورد کنترل تمامی ورودی‌های استان جهت جلوگیری از ورود افراد غیر بومی و غیر ساکن در استان و توقیف خودروهای افراد متمرد بر اساس دستورالعمل صادر شده است.

وی گفت: نحوه فعالیت اصناف نیز به آنها ابلاغ شده و باید در همان چارچوب‌ها نسبت به فعالیت صنفی خود اقدام کنند و چنانچه مشاغلی ضوابط را نادیده گرفته و خارج از طرح فعالیت کنند، با آنها برخورد و محل صنفی آنها پلمپ می‌شود.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی نیز مکلف هستند بر اساس دستورالعمل نسبت به حضور کارمندان اقدام و فعالیت کنند و باید شرایطی را در درون سازمان فراهم کنند تا طرح به درستی اجرایی شود.

قاسمی افزود: اجرای این طرح در جهت سلامت جامعه است و انتظار می‌رود همه به سهم خود تلاش کنند تا این طرح در استان به درستی اجرا شود و به شهروندان محترم نیز توصیه می‌کنیم جداً از ترددهای غیرضروری و مخصوصاً در ۱۳ فروردین ماه (سیزده بدر) در اماکن عمومی، معابر شهری و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها خودداری کنند و در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ریشه کنی این ویروس همکاری لازم را داشته باشند.