۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 27122
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
  • ارسال توسط :
بهبود روابط اجتماعی با تزریق واکسن
بهبود روابط اجتماعی با تزریق واکسن

بهبود روابط اجتماعی با تزریق واکسن

افرادی هستند که واکسن را دریافت نکرده‌اند؛ این افراد بالقوه برای جامعه خطرناک هستند.

شهلا کاظمی پور/  جامعه شناس
گروه بهداشت و درمان وقایع خبری/ شـــــــــواهد و گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد در سه ماه گذشته روند واکسیناسیون شتاب خوبی در کشور گرفته است. این روند البته در فضای اجتماعی کشور هم دیده می‌شود و مردم با آرامش بیشتری در فضای عمومی جامعه حاضر می‌شوند، البته همزمان با پاندمی کرونا در دنیا در ایران نیز گسترش واکسیناسیون با تدایبر خاصی شدت گرفت که جای تقدیر دارد ،زیرا این مسأله باعث شد تا شهروندان از حالت استرس و اضطراب خارج شوند. ناگفته نماند در ماه‌های آخر دولت قبل، نسبت به مدیریت اجتماعی کرونا کم توجهی شد ،اما با شروع دولت سیزدهم تغییرات قابل توجهی در روند واکسیناسیون ایجاد شد و تا حدودی ضعف‌هایی که درحوزه واکسن بود جبران شد و به عبارتی می‌توان گفت مردم دیگر از آن وحشت و نگرانی اجتماعی خارج شدند و به یک آرامش اجتماعی رسیدند. اخیراً هم شاهد هستیم که دوز سوم واکسن در حال تزریق و این برای مردم بسیارامید بخش است.

با این همه هنوزافرادی هستند که واکسن را دریافت نکرده‌اند و برخی هم اعتقادی به تزریق واکسن ندارند، البته این مقاومت فقط به‌ کشور ما ختم نمی‌شود بلکه به‌دلیل انتشار اخبار نادرست و جعلی درباره اثربخشی واکسن کرونا در برخی از کشورهای جهان هم ما شاهد مقاومت‌هایی علیه واکسیناسیون هستیم البته به نظر می‌رسد در این زمینه باید وزارت بهداشت به‌طور جدی وارد موضوع شود، چرا که این افراد بالقوه برای جامعه خطرناک هستند و ممکن است بیماری کرونا را در بین مردم پخش کنند.

پیشنهادم به ستاد ملی مقابله با کرونا این است که درباره خطرات واکسن نزدن فرهنگسازی کند. خوشبختانه این ستاد برای مشاغل دولتی واکسیناسیون را اجباری کرده که این اقدام ارزشمند است ،اما به‌نظر می‌رسد برای شغل‌های آزاد هم این اجبار باید باشد.