۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » سمنان » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 38103
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
  • ارسال توسط :
سمنان پایتخت کتاب ایران شد
سمنان پایتخت کتاب ایران شد

سمنان پایتخت کتاب ایران شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری، با اعلام خبر انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲، گفت: در مرحله نخست ۱۵۰ شهر ثبت‌نام کردند که از بین این شهر‌ها ۱۲ شهر به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی شدند و از بین شهر‌های دوستدار کتاب «سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران» انتخاب شد.

وی در خصوص دلیل برگزاری رقابت بین شهر‌ها برای انتخاب پایتخت کتاب اظهار داشت: جنبه تبیینی، ترویجی، تبلیغی و فرهنگ سازی این طرح برای وزارت ارشاد بسیار مهم است. 

اسماعیلی افزود: انتخاب پایتخت کتاب، امکان بسیج منابع و ظرفیت‌ها را برای رسیدن به هدف اصلی که افزایش سرانه مطالعه کتاب و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه هاست، مهیا می‌کند.

گتاب شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان . دکتر کبری درویش پیشه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه طرح‌های خلاقانه برای تشویق مردم به کتابخوانی را یکی از معیار‌های مهم در انتخاب پایتخت کتاب برشمرد و گفت: چهار داور شرایط داوطلبان پایتخت کتاب را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کردند. سمنان سال گذشته و امسال نامزد کسب «پایتختی کتاب ایران» بود و طرح‌های متنوعی در بخش‌های مختلف شامل کتابخانه اینترنتی و پستی، لیگ کتابخوانی و نذر کتاب در سال‌های اخیر در شهرستان‌های این استان اجرا شده است؛ لذا شرایط لازم را دارا بود و در نهایت به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد.

گفتنی است برای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت، بیش از ۱۵۰ نشست بین داوران و کارشناسان برگزار شد.