۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 24099
  • ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۳
  • ارسال توسط :
بلوغ انتخاب در این ۹ نفر … !
بلوغ انتخاب در این ۹ نفر … !

بلوغ انتخاب در این ۹ نفر … !

چوب حراج بر سرمایه های اجتماعی فردی و گروهی خود در قزوین پر حاشیه نزنیم.

🌐 جعفر بخشی بی نیاز
نویسنده و روزنامه نگار

فکر نمی کنم اعضای جدید شورا به این ساده گی ها بپذیرند که بلدیه را در سینی نقره تحویل افرادی دهند که این روزها برای شهردار شدن دندان تیز کرده اند. از گذشته های دور روش انتخاب چنین بوده که ابتدا از فلان گزینه پشت درهای بسته حمایت کرده اند و به عبارتی به او وعده ی سر خرمن داده اند سپس او را به راحتی در دقیقه ی نود نقش بر زمین کرده و رقیب سرسخت و استخوان دار دیگری را که به قولی در نمک آب خوابانده اند را راهی شهرداری کرده اند. سیاست حذف رقیبان شهرداری بسیار با دقت و منظم در صحن شورای شهر انجام می شود ؛ مانند یک ساعت رولکس سوئیسی که ثانیه‌ ای خطا نمی‌ کند !

اما بی انصافی ست کُت و شلوار بلدیه را تن شهرداری کنند که به تنش زار بزند و مورد ریشخند قرار بگیرد. هستند مدیرانی باسواد کاردان و بسیار متخصص در حوزه های مختلف که شهرداری قزوین را روی ناخن خود می گردانند و بلدند این کِشتی به گِل نشسته را به سلامت از دریای طوفانی عبور دهند. اما سیاست بازی و اعمال سلائق فردی هر از گاهی قلدر موابانه انصاف و عدالت را پس می زند و در یک تصمیم شتاب زده ی کاملا نامشخص ؛ کسی را وارد بلدیه می کند که کاشف به عمل می آید فلانی بسیار پر حاشیه بوده و تا چند روز آینده به مشکلات شهرداری هزار معضل دیگر نیز اضافه خواهد کرد.

از طرف دیگر شهرداری پر حاشیه ی قزوین با کوهی از گرفتاریها و بدهی ها خصوصا بحث بدهی کلان بانک شهر نیازمند قامت مدیری ست که در این سیلاب سخت کمر خم نکند و به تمام ریزه کاری های مالی و اداری آن اشراف کامل داشته باشد. مدیری باشد از همین شهر و آشنا به کم و کیف مباحث شهری خصوصا مسائل مالی. افرادی که می توانند جلوی مهندسی انجام شده ی مغرضانه ی انتخاب شهردار نااصلح را بگیرند و منفذ جدیدی را باز کنند. پذیرش شروط ناعادلانه، حق اعتراض بعدی را از انتخاب کننده گان عمدی شهردار می گیرد و آنها را ملزم می کند که نتیجه را هر چه که هست بپذیرید. و البته از دست دادن طرفداران و همراهان بعدی انتخابات در شورای شهر خسارتی دو چندان است که دیگر جبران شدنی نیست !

باید از دوستان منتخب مردم در دوره های پیشین شورای شهر قزوین پرسید بر مبنای چه داده ای به این باور رسیدید که فلانی باید شهردار شود ؟ چگونه شد که این حجم عظیم نارضایتی در بدنه اجتماعی و جامعه را برای برخی انتخابهای ناآگاهانه ندیدید؟ چگونه شد که به این نتیجه رسیدید که شما ۹ نفر فرمانرواهای مطلقی هستید که هر کمپین و ایده ای را می توانید به بخش شهری جامعه تحمیل کنید؟ و مهمتر از آن چگونه شد که داده های نظر سنجی که طی چند ماه اخیر به شکل مستمر و ثابت فضای افکار عمومی را برای انتخاب شهردار اصلح و کاملا حرفه ای نشان میداد را به دیوار کوبیدید و در عوض تصورها و آرزوهای ذهنی خود را جایگزین آن کردید ؟

در بن بست کنونی، در اصرار بر ایده و راه حلی که برای خروج از بن بست مشکلات شهرداری قزوین داریم تمامیت خواهانه در انتخاب فردی به صورت ناگزیر در دور جدید شورا عمل نکنیم و در این مسیر چوب حراج بر سرمایه های اجتماعی فردی و گروهی خود در قزوین پر حاشیه نزنیم. شاید به طور مشخص ندانیم که برای خروج از این بن بست چه باید بکنیم. اما برای قزوین خاص در این بن بست و دستیابی به یک راه حل ممکن برای انتخاب یک شهردار همه فن حریف حداقل به اعتماد به همدیگر و بازبینی دقیق تمام گزینه های پیش رو نیاز داریم !