۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بازار
  • شناسه : 39008
  • ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
  • ارسال توسط :
بستر حضور هنرمندان جوان در جشنواره مد و لباس فجر فراهم شد
بستر حضور هنرمندان جوان در جشنواره مد و لباس فجر فراهم شد

بستر حضور هنرمندان جوان در جشنواره مد و لباس فجر فراهم شد

مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس و سبک زندگی کشور، شناسایی هنرمندانی از نسل جوان را رویکرد جدید جشنواره مد و لباس فجر اعلام کرد.

حدیث پازوکی مدیرعامل بنیاد ملی مد و لباس کشور درباره جشنواره مد و لباس فجر گفت: نسل جوان ما در خلق اثر دارای ظرفیت بالقوه و بالفعلی هستند که مستلزم دیده شدن است و این بنیاد درصدد است که با هم افزایی و تسهیل گری با برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی از این هنرمندان دفاع و حمایت کند.

پازوکی افزود: به عنوان حامی اصلی جشنواره فجر در تلاش است، بستر ظهور و بروز هنرمندان جوان جدید را در کشور مهیا کند و با برگزاری این جشنواره از ۲۹ دی در مجموعه فرهنگی هنری سعدآباد، زمینه تولد گفتمان جدیدی را از لباس فاخر پارسی در مملکت رقم بزنیم.

وی ساختار این جشنواره را در سه بخش موضوع لباس طراز اجتماعی – مد و صنعت و مد و رسانه اعلام کرد و افزود: امسال رویکرد جدیدی را در پیش داشته و علاوه بر آثار خلق شده هنرمندان زمینه کار‌های رسانه‌ای با توجه به بازخورد جهانی که جهان صنعت و مد در قالب هوش مصنوعی، در قالب طراحی‌های مدرن دیده شده بحث رسانه را پررنگ دیده است.

پازوکی گفت: در بخش مد و صنعت برای پولسازی و زمینه اتصال طراحان و هنرمندان مد و لباس در عرصه بازار‌های داخلی و خارجی و در نهایت موضوع لباس طراز، حمایت از ارزش‌های دینی و ملی ما در این راستا را ملاک عمل قرار داده است که به برگزیدگان جوایزی در قالب تندیس سیمین زرین و بلورین اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل بنیاد مد و لباس کشور افزود: ما با همه اتحادیه‌ها و انجمن‌ها در این عرصه همسو و هم افزا هستیم و نگاه مان این است که باید اتحادیه و انجمن‌ها و تشکل‌ها در این زمینه تسهیل گر باشند تا بازار داخلی ۸۰ میلیونی خود را ساماندهی کنیم و در عرصه‌های خارجی بتوانیم هنرمندان را معرفی کنیم.

پازوکی همچنین گفت: امیدوارم با هم افزایی و همراهی هنرمندان که مالک اصلی این رویداد‌ها هستند بتوانیم این عرصه را برای دوره‌های بعدی تکامل بخش‌تر برگزار کنیم.

وی با توجه به اینکه محل تولد گفتمان جدید در عرصه جهانی کاخ‌ها و موزه‌های بین المللی است، انتخاب کاخ سعد آباد برای برگزاری این جشنواره را از این قضیه مستثنا ندانست و گفت: ایران هم از این بستر به دور نیست و متناسب با حرکت جهانی پیش می‌رود.

دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از ۲۹ دی تا ۵ بهمن در مجموعه فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.