۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 11042
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
  • ارسال توسط :
برگزاری مراسم و هرگونه تجمع مذهبی ممنوع است
برگزاری مراسم و هرگونه تجمع مذهبی ممنوع است
برای تأمین سلامت مردم؛

برگزاری مراسم و هرگونه تجمع مذهبی ممنوع است

راه اندازی گروه‌های جهادی بسیجی نتایج خوبی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت:به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم و هرگونه تجمع مذهبی و اجتماعی در استان همچنان ممنوع است و عزاداری در فضای مجازی توصیه می شود.

منوچهر حبیبی با تشکر از همراهی مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که به کنترل بیماری و حرکت به سمت نزولی شدن آن در استان را مهیا کرده است خواستار تداوم مشارکت عمومی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

وی بیان کرد: در این روزها نیروهای مسلح، امنیت و سلامت را توأمان پاسداری کردند و با فرمان مقام معظم رهبری، مبنی بر همکاری نیروهای مسلح سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با دولت در حوزه بهداشت و درمان، برای مهار ویروس کرونا، اقدامات قابل توجهی در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

حبیبی تصریح کرد: کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و جلوگیری از تردد خودروهای بدون مجوز توسط نیروی انتظامی، راه اندازی حدود ۳۷ کارگاه تولید ماسک و لباس مورد نیاز کادر پرستاری و پزشکی توسط سپاه پاسداران و تولید بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک از دستاوردهای این مشارکت است.

سخنگوی ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: راه اندازی گروه‌های جهادی بسیجی، به منظور ضد عفونی کردن مراکز عمومی از دیگر اقدامات انجام شده است که نتایج خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در حوزه تخصصی بهداشت و درمان، کادر پزشکی و پرستاری سپاه قریب به یک ماه است که مدیریت و مسئولیت کامل و تمام وقت بیمارستان رحیمیان البرز را در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا بر عهده گرفته و با ایثارگری خدمت می‌کند.

حبیبی اظهار داشت: حضور پرسنل ارتش در کنترل برخی از مبادی ورودی، راه اندازی ایستگاه ضدعفونی کردن خودروها و کمک به کادر پزشکی و پرستاری استان از جمله مصادیق همراهی نیروهای مسلح با ستاد مبارزه با کرونای استان است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی که بواسطه شیوع ویروس کرونا در جامعه ایجاد شده برای تأمین سلامت مردم همچنان برگزاری مراسم و هرگونه تجمع مذهبی محدود شده و ممنوع است.

حبیبی اضافه کرد: در این وضعیت و هماهنگ با شرایط سخت وغیر عادی می‌توان روش‌ها را تغییر داد با استفاده از فضای مجازی این ایام و اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و دینی را بدون تجمع هم، زنده نگه داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: حرکت اخیر شهرداری قزوین در راه اندازی کارناوال شادی به مناسبت نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت در سطح شهر و همچنین حضور در مقابل بیمارستان‌ها به منظور تجدید روحیه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی، نمونه‌ای از اقدامات ارزنده معنوی است که می‌تواند الگوی دیگران باشد.

حبیبی از شهروندان درخواست کرد برای رسیدن به اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی و ریشه کن کردن ویروس کرونا همچنان در رعایت نکات بهداشتی و ماندن در منزل با مسئولان همکاری کنند تا وضعیت استان به شرایط عادی بازگردد.