۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 23154
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
  • ارسال توسط :
برنامه های بخش خصوصی استان برای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تشریح شد
برنامه های بخش خصوصی استان برای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تشریح شد

برنامه های بخش خصوصی استان برای منطقه ویژه اقتصادی تاکستان تشریح شد

تسهیلات گمرکی منطقه ویژه اقتصادی تاکستان می تواند به توسعه صادرات و تولید کمک شایانی کند

مهدی بخشند ه ، رییس اتاق بازرگانی استان قزوین در خصوص طرح منطقه ویژه اقتصادی تاکستان به وقایع خبری گفت : ضمن تقدیر از تلاش های فراوان استاندار قزوین و پیگیری های موثر و کاربردی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ، بخش خصوصی استان قزوین از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی تاکستان در عرصه اقتصاد استان استقبال می کند .

وی تصریح کرد: تصویب نهایی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام که نهادی فرادستی و منحصر به فرد است و قابلیت های یگانه این طرح که بر اساس موازین ، قوانین تجاری حاکم بر آن تا حد زیادی در قیاس با سایر نقاط کشور از محدودیت کم تری برخوردار است ؛ فرصتی بی نظیر برای فعالان اقتصادی استان قزوین فراهم می سازد تا با ارتقای صادرات کالاهای تولیدی ، رونق تولید را در سطح منطقه افزایش دهند .

مهندس بخشنده یادآور شد : تسهیلات گمرکی این منطقه که می تواند به توسعه صادرات و تولید کمک شایانی کند ؛ به نحوی است که شرکت ها می توانند بدون پرداخت حقوق و عوارض ، کالاهای خود را وارد این منطقه ویژه اقتصادی کنند . هم چنین هنگام ترخیص کالا از این منطقه و ورود به قلمرو گمرکی کشور به میزان ارزش افزوده از میزان حقوق ورودی آن ها تخفیف داده می شود .

این مقام مسوول در پایان خاطر نشان کرد : اتاق بازرگانی قزوین به عنوان نماینده بخش خصوصی استان در سال ” تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ” با تشکیل یک کمیسیون ویژه در این خصوص ، رسما فعالیت خود را به عنوان حامی کسب و کارهای حقیقی استان در منطقه ویژه اقتصادی تاکستان آغاز کرده و در این راستا ضمن تعامل با دستگاه های اجرایی و نمایندگان قانونی مردم ، پذیرای طرح های پیشنهادی تمامی فعالان بخش خصوصی استان هستیم .