۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » جامعه » سفر
  • شناسه : 29598
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۱۷
  • ارسال توسط :
برنامه ریزی برای حج تمتع ۱۴۰۱ در حال انجام است
برنامه ریزی برای حج تمتع ۱۴۰۱ در حال انجام است

برنامه ریزی برای حج تمتع ۱۴۰۱ در حال انجام است

حدود ۶ میلیون نفر از هموطنان درنوبت اعزام عمره هستند .

دکتر سید صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن اقدامات انجام شده در حوزه حج و زیارت اعم از زیارت عتبات مقدسه ، حج تمتع و عمره که در سال گذشته انجام گرفت و امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد، گفت: بعد از تعطیلی سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات به دلیل شیوع کرونا، با توجه به کاهش این بیماری و واکسیناسیون حداکثری، این سفر‌های زیارتی از اواخر آبان سال گذشته از سرگیری شد که استقبال متقاضیان را به ویژه در عتبات نوروزی داشته است.
حسینی با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده در جامعه مبنی براینکه چرا سفر‌های زیارتی به عتبات مقدسه گران‌تر از سفر‌های سیاحتی به برخی کشور‌ها است، گفت: یکی از عمده‌ترین دلایل هزینه‌های سفر به عتبات عالیات موضوع پرواز‌ها است که با تلاش صورت گرفته، با ایرلاین‌های مختلف و رئیس سازمان هواپیمایی جلساتی را برگزار کردیم که با رایزنی‌های انجام شده حداقل پرواز‌هایی در اختیار سازمان قرارگرفت که این مهم موجب شد تا کاهش قیمت‌ها به نسبت سال‌های قبل انجام بگیرد.
وی اضافه کرد: باید پرواز‌ها به صورت چارتری برای اعزام زائران به عتبات عالیات داده شود تا شاهد کاهش قیمت‌ها و دغدغه زائران باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام شده، افزود: کمیسیون‌ها و کمیته‌هایی که باید درخصوص حج تمتع تشکیل می‌شد انجام گرفته است و احکام لازم صادر شده است که نشان دهنده برنامه ریزی کامل دراین حوزه است.
حسینی درخصوص حج عمره نیز گفت: باتوجه به اینکه حدود ۶ میلیون نفر از هموطنان درنوبت اعزام عمره هستند و این سفر زیارتی نیز از سال ۹۴ تعطیل شده است، پیگیری‌های لازم از سوی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری انجام می‌گیرد تا انشاالله گشایشی در این راستا صورت گیرد.