۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اقتصاد » کشاورزی
  • شناسه : 3844
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
  • ارسال توسط :

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز :

٢٥٠هكتار از مزارع ذرت شهرستان البرز به آبياري تیپ اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : در سال زراعی جاری ۲۵۰ هکتار از مزارع ذرت این شهرستان تحت آبیاری تیپ قرار گرفت .به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین وحید یوسفلی بااعلام این خبر افزود : ممانعت از هدر رفت آب ، افزایش بهره وری و کاهش مشکلات آبیاری از مزایای مهم این روش آبیاری است .

وی اظهار داشت : در سال زراعی جاری ۶ هزار و ۶۶۵ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان به زیر کشت ذرت رفته است .به گفته ی این مقام مسئول پیش بینی کرد  بیش از  ٣٦٦هزار و ٥٧٥تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.وی میانگین متوسط عملكرد اين محصول را  ٤٧ تن در هكتار برآورد کرد.

***

در کارگاه آموزشی ،

فعالان دامپروری شهرستان البرز با اصول و مبانی تغذیه دام شیری آشنا شدند

در کارگاه آموزشی یک روزه ؛ فعالان و بهره برداران دامپروری شهرستان البرز با اصول و مبانی تغذیه دام شیری آشنا شدند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ؛ در این کارگاه آموزشی ؛ مواردی در خصوص مدیریت تغذیه ، نیازهای تغذیه ای دام ، برنامه تغذیه ای ، دفعات خوراک دادن به دام مظرح شد .

گفتنی است ؛ ترکیب مواد مغذی اقلام خوراکی ، جیره های مخلوط  ، اصول نگهداری علوفه ، نقش تغذیه در راندمان و تولید از جمله موارد مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

***

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قزوین :

برداشت محصول انگور از سطح ۳۲۰۰ هکتار ازباغات شهرستان قزوین آغاز شد

سرپرست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از شروع عملیات برداشت انگور از سطح ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از تاکستانهای این شهرستان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هومن حاجی ملکی با اعلام این خبر پیش بینی کرد بیش از  21100 تن  انگور از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

وی اظهار داشت : سطح زیر کشت باغات انگور این شهرستان بیش از ۳۲۰۰ هکتار است که از این میزان  ۲۸۰۰ هکتار بارور است که  به دلیل سرمازدگی دیررس بهاره باعث کاهش عملکرد در واحد سطح شده است .حاجی ملکی تصریح کرد : میانگین متوسط عملکردانگور آبی ۸هزار و ۵۰۰کیلوگرم در هکتار و انگور دیم حدود ۳هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است .

وی اضافه کرد : از این میزان محصول تولید شده  30 درصد  به صورت تازه خوری و ۷۰ درصد به کشمش می باشد .حاجی ملکی ؛ ارقام انگور تولیدی در این شهرستان را ؛   بیدانه سفید ، قرمز ، شاهانی ، عسگری، فخری و چفته ذکرکرد .

وی یاد آور شد :  بیشتر انگور تولیدی شهرستان  در روستاهای بخش مرکزی شامل ؛  شید اصفهان ، هادی آباد ، اقبالیه ،مهدی آباد و انگور دیم را در روستاهای کوهپایه ، منطقه  الموت و کوهین  ذکر کرد .